اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان با عنوان «مویه های غریبانه» خبر داد.

پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از تبلیغات اسلامی استان اردبیل، حجت‌الاسلام هادی رسولی، اظهار داشت: کنگره شعر عاشورایی از جمله برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی است که با اعلام فراخوان از اهل قلم دعوت می‌شود تا آثار خود را در موضوعات مرتبط با عاشورا و اهداف و پیا‌م‌‌های آن به دبیرخانه ارسال کنند.

وی هدف از برگزاری چنین برنامه فاخر فرهنگی را فرهنگ‌سازی و ارائه الگوهای فرهیخته و به دور از تحریفات لفظی و معنایی، شناسایی، سازماندهی، جذب استعدادهای نهفته در عرصه فرهنگ عاشورا، برقراری ارتباط میان قشر عظیم مداحان و اهل ادب، برگزاری همایش و تجلیل از شاعران و صاحبان قلم در حوزه عاشورا و تغذیه فکری مناسب مداحان اهل بیت (ع) ذکر کرد.

این مسئول یادآور شد: پنجمین کنگره با موضوع «مویه‌ های غریبانه» شامل مسایل و مصائب اهل بیت (ع) از شام غریبان تا اربعین حسینی است.

رسولی در ادامه به برگزاری پنجمین کنگره شعر عاشورایی به زبان آذری اشاره کرد و گفت: امسال کنگره فقط در بخش زبان آذری (ترکی) برگزار می‌شود و تمام شعرای ترک زبان می‌توانند اثر خود را به این کنگره ارسال کنند.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی استان اردبیل مهلت ارسال آثار به این کنگره را 10 مهرماه سال جاری ذکر کرد و افزود: هر شرکت‌کننده می‌تواند دو اثر در قالب شعر کلاسیم (مرثیه) در موضوع یاد شده به دبیرخانه کنگره ارسال کند.

وی در پایان ابراز داشت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به اداره کل تبلیغات اسلامی اسلامی استان و یا شعبه دوم دبیرخانه واقع در چهارراه امام خمینی کوچه مدرس مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول