اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفار گیلان:

287 روستای گیلان آبرسانی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آبفار گیلان گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد 287 روستای گیلان از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند.

287 روستای گیلان آبرسانی شدند

محمدعلی فرامینی امروز در حاشیه افتتاح پروژه آبرسانی به 14 روستای لنگرود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه در دوران طاغوت کسی برای خدمت‌رسانی به روستاییان تلاش نمی‌کرد اظهار کرد: پیروزی انقلاب و گسترش شعار عدالت‌گستری و محرومیت‌زدایی به ویژه در دولت کنونی موجب تغییر و سازندگی در روستاهای کشور شده و این امر استمرار پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون تعداد 287 روستا در استان از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند تصریح کرد: طول لوله‌گذاری این آبرسانی 2 هزار و 189 کیلومتر بوده که بالغ بر 61 میلیارد تومان هزینه در بر داشته و 49 هزار خانوار را زیرپوشش قرار داده است.

این مسئول سهم هفته دولت از این تعداد را 130 روستا عنوان کرد و گفت: یک‌هزار و 100 کیلومتر لوله برای این پروژه‌ها استفاده شده است.

وی اعتبار آبرسانی تعداد روستاهای مذکور را 35 میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این عدد نشان دهنده عنایت ویژه دولت به روستاییان است.

فرامینی خاطر نشان کرد: در شهرستان لنگرود نیز 14 روستا آبرسانی شد که در مقایسه با مدت مشابه هفته دولت سال گذشته دو روستا افزایش یافته است.

به گفته وی برای روستاهای لنگرود که امروز آبرسانی شدند 120 کیلومتر لوله‌گذاری انجام گرفت و 2 هزار و 300 خانوار زیرپوشش آب آشامیدنی و سالم قرار گرفتند.

این مسئول اعتبار هزینه شده آبرسانی در لنگرود را 4 میلیارد و 300 میلیون تومان ذکر کرد و یادآور شد: کنده‌کاری‌های ناشی از اجرای پروژه آبرسانی مذکور برای اهالی سخت بود اما امروز ثمره آن را به خوبی احساس می‌کنند.

به گزارش فارس پروژه آبرسانی در روستاهای کرد سراکوه، نارنج بن پایه، فاز یک چمخاله، فاز یک به‌پس باغ، ملازگوابر، کهل‌بون، سیلاب‌کش، کهل‌ستان، فاز یک خال‌کیاسر، پایین محله بالا محله و میان محله پاپکیاده، حسین‌آباد و تازه‌آباد چاف لنگرود در هفته دولت جاری به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول