اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان:

توسعه نیروگاه‌های بادی در اولویت است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت:‌ توسعه انرژی‌های نو و جایگزین کردن آنها به جای انرژی‌های با سوخت فسیلی از اهداف و اولویت‌های شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان است.

توسعه نیروگاه‌های بادی در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی بهاروند عصر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه بادی 660 کیلووات سرعین اظهار داشت: افتتاح توربین 660 کیلووات بادی سرعین با توجه به شرایط بادگیر بودن منطقه یک حرکت مطلوب و مناسب است که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته بهره‌گیری از انرژی الکتریکی تنها با هدف رفاه بشر انجام می‌شد اما پس از انقلاب صنعتی در دنیا تولید انرژی الکتریکی در تمام شئون زندگی بشر ملموس است به طوریکه ضرورت دارد در مصرف آن نیز دقت لازم انجام شود.

بهاروند تنوع و گستردگی مصرف انرژی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: کل مصرف کشور سالانه 224 میلیون کیلووات است که حدود 40 میلیون کیلووات آن در بخش روشنایی مصرف می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برای تأمین این میزان تولید برق به 65 میلیون لیتر مصرف نفت نیاز داریم که سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 800 میلیارد دلار را نیازمند است.

وی بیان کرد: با گرایشی که به سمت استفاده از انرژی‌های نو و منابع پاک با آلودگی محیط زیست کمتر وجود دارد هم تلفات انرژی کاهش یافته و هم بهره‌وری به چند برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در ادامه یادآور شد: هر سازمان طول عمر خاصی دارد که با رشد به مرحله بلوغ، اوج و افول می‌رسد و مرگ تدریجی آن را نظاره‌گر هستیم در حالی که سیستم‌ها و تکنولوژی‌های انرژی ما امروز در مرحله بلوغ یا اوج هستند.

بهاروند در ادامه سخنان خود گفت:‌ با گذر از تولید برق از طریق بخار و سیکل ترکیبی امروز دنیا به سمت تولید و مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر نظیر خورشید، باد و آب حرکت می‌کند به طوریکه در کل کشور تولید انرژی از این طریق حدود 100 مگاوات است.

وی ادامه داد: در کشور چین از طریق نیروگاه‌های بادی 12 هزار مگاوات و در کشور آلمان در یک سال دو برابر این رقم از باد انرژی مصرفی تولید می‌کنند.

بهاروند ضرورت بهره‌گیری از توان انرژی‌های تجدیدپذیر را یادآور شد و افزود: راه‌اندازی سیستم‌های تولید انرژی بادی حتی در مواقع بروز زلزله و خسارت‌های به وجود آمده تلفات و آسیب‌های کمتری به همراه داشته و عملاً به سوخت دوم نیز نیاز ندارد.

وی تصریح کرد: شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در تولید انرژی باد ورود خوبی پیدا کرده است به طوریکه آمادگی دارد در مناطق مختلف استان اردبیل از این توانمندی بهره بگیرد و به تولید انبوه برسد.

بهاروند ارتفاع توربین بادی سرعین را 45 متر اعلام کرد و اظهار داشت: ‌این نیروگاه سالانه حاضر است 1.5 میلیون کیلووات برق تولید کرده و بخشی از نیازمندی استان را تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: توربین‌های بادی در وزش پنج تا 25 کیلومتر در ساعت وزش باد قادر به فعالیت بوده و می‌تواند انرژی پاکی را تولید و تحویل عموم مردم دهد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول