اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری یک کارگاه تخصصی صورت گرفت

تبیین راه‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی در واحدهای مرغداری

خبرگزاری فارس: در نخستین کارگاه آموزشی هدفمند کردن یارانه‌ها و طرح بهینه سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها راه‌های صرفه‌جویی در مصرف سوخت تشریح و تبیین شد.

تبیین راه‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی در واحدهای مرغداری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین کارگاه آموزشی هدفمند کردن یارانه‌ها و طرح بهینه سازی مصرف سوخت در مرغداری‌های استان قم در محل اتحادیه مرغداران استان با حضور مدیران سازمان جهاد کشاورزی و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی و نظام مهندسی کشاورزی استان قم تشکیل شد.

افشین امجدی مدیر گروه سیاست‌های حمایتی موسسه پژوهش‌های برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی در این کارگاه طی سخنانی اظهار داشت: هدفمندسازی یارانه، مدیریت بهتر واحدهای کشاورزی و افزایش بهره‌وری در تولید محصول سالم و استاندارد را به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و لزوم حمایت از بخش کشاورزی افزود: تولید کنندگان بخش کشاورزی باید با رعایت بهره‌وری بتوانند افزایش منطقی هزینه‌های تولید را به مصرف کنندگان انتقال دهند.

عضو هیت مدیره اتحادیه مرغداران نیز در این مراسم با تاکید بر پایدار کردن تولید در واحدهای مرغداری گفت: با توجه به تحولات جهانی، صنعت مرغداری باید هر چه سریع‌تر اقتصادی شود.

محمدتقی محمدی اظهار داشت: در کشور ایران در راستای هدفمند کردن یارانه‌ها و در آینده نه چندان دور با توجه به برداشتن مرزهای تجاری و عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی، مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در اقتصادی شدن این صنعت که همان حامل‌های انرژی است باید در واحدهای مرغ گوشتی و تخم گذار تصحیح شود.

وی اضافه کرد: اصولی‌ترین روش اقتصادی کردن صنعت مرغداری برای کشورها، استفاده از فناوری روز و توسعه بخش کشاورزی و استفاده درست و بهینه از انرژی ارزان قیمت و مناسب است که در این زمینه می‌توان به کشورهایی همچون ترکیه و برزیل که در این زمینه فعالیت‌های مناسب و قابل توجه و چشمگیری داشته‌اند اشاره کرد.

محمدی افزود: این کشورها توانسته‌اند در واحدهای مرغداری خود از هیترهای صنعتی و فرمان‌پذیر استفاده کرده که از مزایای آن می‌توان به کم کردن دوره رشد و پرورش مرغ اشاره کرد که با انجام چنین فاکتورهایی توانسته‌اند بازار تولید مرغ و تخم مرغ جهان را مورد تاثیر خود قرار دهند.

وی موفقیت در این بازار را منوط به حداکثر صرفه جویی در مصرف سوخت دانست و گفت: بهره‌برداران باید صرفه جویی در مصرف انرژی را به صورت جدی مد نظر قرار دهند تا از این طریق بتوانند با بازارهای جهانی رقابت کنند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول