اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان سرعین:

نیروگاه بادی سرعین امسال افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سرعین گفت: با هدف تولید انرژی و تأمین نیازمندی‌های داخلی اولین نیروگاه بادی استان اردبیل امسال در شهر توریستی سرعین به بهره‌برداری می‌رسد.

نیروگاه بادی سرعین امسال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در جلسه کارگروه زیربنایی در سرعین اظهار داشت: با توجه به این‌که شهرستان سرعین در فصول مختلف سال با وزش بادهای موسمی و متفاوت مواجه است با هدف بهره‌گیری از این موهبت الهی سال گذشته اقدام به آغاز عملیات اجرایی اولین نیروگاه بادی استان کردیم که پیش‌بینی می‌کنیم نیمه‌اول امسال این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

وی سرمایه‌گذاری اجرای این پروژه را بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در کنار این پروژه تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب جزو اولویت‌های ما است تا بتوانیم در کنار بهره‌برداری از این ظرفیت برقی بخشی از اهداف وزارت نیرو را محقق کنیم.

دبیر بهره‌گیری از انرژی‌های نو را با برجستگی‌های رفاه و آسایش بیشتر از اولویت‌ها توصیف کرد و بیان داشت:‌ نیروگاه بادی سرعین با مشارکت سازمان انرژی‌های نو ایران و شرکت برق در حال اجرا است.

این مسئول تصریح کرد: در این طرح با بهره‌گیری از یک دستگاه توربین به ارتفاع 40 متر قادر به تولید برق هستیم که با ظرفیت 660 کیلووات نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: برای عملیاتی شدن تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومان اجرای پروژه ادامه دارد و شاهد رشد 50 درصدی در عملیات احداث آن هستیم.

به گزارش فارس، فرماندار شهرستان سرعین همچنین از برگزاری جشن تکمیل آبرسانی به تمام روستاهای سرعین تا پایان امسال خبر داد و اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با تلاش شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی برای همیشه مشکل آب آشامیدنی در شهر توریستی سرعین برطرف شده و همه اهالی این شهرستان از این نعمت استفاده می‌کنند.

دبیر ادامه داد: آب شرب سرعین از 140 منبع مختلف تأمین شده که در این باب علاوه بر تأمین آب از سد یامچی بخشی از منابع آبی این شهرستان از طریق 80 چشمه، 50 چاه، پنج رودخانه فصلی و دو رودخانه دائمی تأمین می‌شود.

وی گفت: علاوه بر تأمین نیازمندی آب در مناطق روستایی و شهری در حوزه گازرسانی نیز به سرعت عملیات اجرایی در حال اقدام است و پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده نیز جشن برخورداری تمام مناطق شهری و روستایی سرعین را از نعمت گاز برگزار کنیم.

دبیر افزود: این شهرستان با توجه به این‌که دارای برجستگی‌های توریست‌پذیری داخلی و خارجی است و سالانه بیش از چهار تا پنج میلیون گردشگر وارد این شهرستان می‌شود در صدد هستیم تا تمام زیرساخت‌های مورد نیاز را برقرار و عیوب احتمالی را رفع کنیم.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول