اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

فرهنگ غلط غالب بر ادارات مانع توسعه کردستان است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان از شیوه اداری و عملکرد کارکنان ادارات مختلف استان انتقاد کرد و از فرهنگ غالب بر ادارات و بی‌توجهی کارکنان برای پاسخگویی به مردم به عنوان مهم‌ترین چالش پیش روی توسعه استان نام برد.

فرهنگ غلط غالب بر ادارات مانع توسعه کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علیرضا شهبازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سایه وحدت و همدلی و با نگاه ویژه مسئولان نظام شاهد تحولات گسترده‌ای در حوزه عمران شهری و آبادانی روستاها و شهرهای استان هستیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا مبنی بر وجود مباحثی در خصوص عدم هماهنگی استانداری و بدنه دولت با سپاه پاسداران، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: وجود اختلاف‌نظر و تفاوت در نظرات امری سازنده بوده و اگر هم اختلافی وجود دارد می‌توان با نشست و گفت‌وگو آن را حل کرد.

استاندار کردستان فرهنگ حاکم بر فرماندهان سپاه را در جهت و همسو با مردم خواند و تصریح کرد: آنها در مسائل امنیتی هم دید روشنی دارند و با تعامل مثبت به توسعه استان کمک می‌کنند.

شهبازی افزود: هم‌اکنون استانداری کردستان با مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارتباط و تعامل خوبی داشته و تنها چالش پیش روی توسعه استان وجود فرهنگ غلط اداری در بین کارکنان استان است.

استاندار کردستان تصریح کرد: این چالش نیز با آموزش، تذکر، نظارت دقیق و برخورد با افراد خاطی در حال پیگیری بوده و امید است هرچه زودتر رفع شود.

وی افزود: هم‌اکنون بسترهای سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف استان فراهم بوده و علاوه بر توسعه مناطق شهری به صورت ویژه نیز برای توسعه روستاها و خدمت‌‌رسانی بیشتر به روستاییان تلاش خواهیم کرد.

شهبازی خاطرنشان کرد: در سایه وحدت و همدلی است که کارها پیش می‌رود و باید با تمام توان برای رفع دغدغه‌های مردم و پاسخگویی به نیازهای آنان در حوزه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری تلاش نماییم.

استاندار کردستان برخی انتقادهای مطرح شده از فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف اداری را به‌جا دانست و افزود: همه این انتقادها امتحان الهی بوده و در سایه تحمل این انتقادها می‌توان کارها را پیش برد.

شهبازی با اشاره به دستاوردهای عمرانی و خدماتی دولت در استان کردستان اظهار داشت: بهره‌برداری از چندین سد و پروژه بزرگ عمرانی، در دستور قراردادن ده‌ها طرح بزرگ راه‌سازی و صنعتی در قالب طرح‌های مهر ماندگار و اختصاص اعتبارات جهشی به عمران شهرهای استان از جمله این دستاوردها بوده است که در قبل از دولت نهم و دهم نمونه‌ای برای آن‌ها پیدا نمی‌شود.

وی در پاسخ به انتقاد یکی دیگر از خبرنگاران استان در خصوص غفلت دولت از مباحث فرهنگی و پیگیری دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص هویت و اسناد فرهنگی و آداب و سنن غنی مردم کردستان، تصریح کرد: قبول داریم که در بسیاری موارد در حوزه فرهنگی کار نکردیم و دغدغه‌های و منویات مقام معظم رهبری را هنوز عملی نکردیم اما در خصوص مکانی برای جمع‌آوری اسناد هویتی و فرهنگی استان با تهران رایزنی‌هایی صورت گرفته و در آینده نزدیک اقداماتی خواهد شد.

استاندار کردستان در ادامه خواستار همدلی و همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با مجموعه دولت شد و افزود: در سایه وحدت و همدلی می‌توان زمینه توسعه و تعالی استان را فراهم کرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول