اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی:

مصوبه توسعه و عمران خراسان‌شمالی 3 سال معطل مانده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی از معطل ماندن مصوبه توسعه و عمران خراسان‌شمالی که از مصوبات دولت بوده است، انتقاد کرد.

مصوبه توسعه و عمران خراسان‌شمالی 3 سال معطل مانده است

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه سه سال از این مصوبه دولت سپری می‌شود، اظهار کرد: قرار بود تا این کارگروه برای ارتقای شاخص‌های توسعه در استان در سطح وزرا و یا معاون وزرا تشکیل شود.

وی افزود:‌ مصوبه تشکیل کارگروه توسعه و عمران خراسان‌شمالی یکی از مهم‌ترین مصوبات سفر دولت بوده که متأسفانه مثل برخی از مصوبات محقق نشده است.

ثروتی تصریح کرد:‌ علی رغم شعار عدالت خواهی دولت متأسفانه به این موضوعات به ویژه در استان‌هایی مثل خراسان‌شمالی کمتر توجه شده و در این‌باره ضعیف عمل شده است.

وی با بیان اینکه موارد متعدد قانون اساسی وجود داشته که خود رئیس جمهور تخلف می‌کند،‌ گفت: تمام تأکیدات ما اصل 48 قانون اساسی است که مبنی بر توسعه متوازن استان‌ها است.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه این اصل قانون اساسی از سوی دولت نادیده گرفته شده و همچنان شاهد فاصله شاخص‌های توسعه استان‌هایی مثل خراسان‌شمالی با استان‌های توسعه یافته است.

وی همچنین با اشاره به وجود مشکلات متعدد در مرکز استان تصریح کرد: دست کم 205 مورد مسائل و مشکلات در استان لیست شده که موارد به استاندار نیز ارائه شده است.

ثروتی منظور شدن اعتباراتی برای ساخت ساختمان‌های اداری در اعتبارات بجنورد را مورد انتقاد قرار داد و گفت: نباید اعتبارات این مراکز که در واقع مزایای آن مربوط به کل استان بوده، در اعتبارات شهرستان لحاظ شود.

وی استقرار 40 درصد از جمعیت خراسان‌شمالی در شهرستان بجنورد را برشمرد و اظهار کرد: با این وجود اعتبارات عادلانه به این شهرستان اختصاص نمی‌یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بجنورد به عنوان مرکز خراسان‌شمالی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، گفت: ترافیک، روان آب‌ها، پارکینگ و ... از مشکلات این شهر بوده که باید با تدبیر مسئولان استان برطرف شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول