اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

بی‌سوادان 10 تا 49 سال نهاوند باسواد می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال همه افراد بی‌سواد سنین 10 تا 49 سال نهاوند باسواد می‌شوند.

بی‌سوادان 10 تا 49 سال نهاوند باسواد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علیرضا تکلو ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان نهاوند اظهار داشت: ریشه بی‌سوادی در نهاوند تا پایان امسال خشک می‌شود و همه افراد 10 تا 49 سال دوره‌های تکمیلی و مقدماتی را طی خواهند کرد.

وی ادامه داد: طبق آمارها و ارقام موجود هم‌اکنون نرخ بی‌سوادی در سطح شهرستان نهاوند بین 10 تا 49 سال 97 درصد است.

رئیس آموزش و پرورش نهاوند از شناسایی یک هزار و 820 نفر از افراد بی‌سواد 10 تا 49 سال در نهاوند خبر داد و افزود: از این تعداد 340 نفر در روستاها و مابقی در شهرهای نهاوند، برزول، گیان و فیروزان ساکن هستند.

وی از بکارگیری 34 آموزشیار نهضت که هنوز در آموزش و پرورش تعیین تکلیف نشده‌اند برای فعالیت در نهضت تا پایان امسال خبر داد و اظهار داشت: این افراد موظفند تا یک هزار و 820 نفر افراد بی‌سواد سنین 10 تا 49 سال را باسواد کنند.

تکلو با اشاره به ساماندهی معلمان پایه اول در نهاوند قبل از آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امسال 508 کلاس ابتدایی در نهاوند ایجاد شده که در این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داریم.

وی از اتمام ثبت نام همه دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف در نهاوند خبر داد و اظهار داشت: به جز دانش‌آموزانی که تجدید دارند مابقی ثبت نام شده‌اند.

فرماندار نهاوند نیز آموزش و پرورش را نهادی فرهنگساز در کشور خواند و افزود: آموزش و پرورش در کنار تربیت و علم‌آموزی دانش‌آموزان، می‌تواند با ترویج کلاس‌ها و مدارس قرآنی سلامت روانی و فرهنگی جامعه را تضمین کند.

اسماعیل زارعی‌کوشا تنظیم سند بنیادین آموزش و پرورش را یکی از گام‌های مهم و مؤثر در توسعه همه‌جانبه دانست و اظهار داشت: باید حوزه‌هایی که نیاز به کار بیشتر دارند توسط مسئولان آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرند.

در پایان مقرر شد با حضور کارشناسان دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به صدور قبوض مصرفی مدارس نظارت شود و در پرداخت هزینه‌های مدارس طبق قانون عمل شود.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول