اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش دهدشت:

680 روستای کهگیلویه زیر پوشش سوادآموزی قرار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش دهدشت گفت: هم‌اکنون تعداد 680 روستای کهگیلویه زیر پوشش سوادآموزی قرار دارد.

680 روستای کهگیلویه زیر پوشش سوادآموزی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، فریدون فاطمی‌زاده در همایش بزرگ رونمایی سند راهبردی سوادآموزی که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: طی مدت زمانی که بخش‌نامه طرح سوادآموزی دریافت شد نشست‌هایی تشکیل دادیم تا با همکاران افق سازمانی شهرستان را ترسیم کنیم.

وی افزود: جلسات مشترکی بین مدیران کهگیلویه برگزار شد و افق سوادآموزی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

فاطمی‌زاده عنوان کرد: در این شهرستان با همکاری مسئولان برنامه‌هایی تدارک دیدیم و بی‌سوادان را شناسایی کرده تا در رفع این معضل گام موثری برداشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش باید در این ارتباط نقش داشته باشند، بیان کرد: با برنامه‌ریزی و تدابیر درست باید از ظرفیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی بهره گرفته شود.

رئیس آموزش و پرورش دهدشت اذعان کرد: مردم و به خصوص مسئولان باید گامی اساسی در این راستا بردارند تا بی‌سوادی که لکه نامناسب و وصله ناجور در جمهوری اسلامی است، یک بار برای همیشه برداشته شود.

وی در رابطه با دوره تحکیم سواد بیان کرد: گروه‌های ما در دوره تحکیم سواد طبق آمارگیری سال 90 تعداد 17 گروه بوده که شامل 172 فراگیر بوده و برای سال 91 تعداد 41 گروه با 494 فراگیر و همچنین در سال 92 تعداد 66 گروه با 666 فراگیر را پیش‌بینی کرده‌ایم.

فاطمی‌زاده در خصوص عملکرد آموزش و پرورش در طرح سوادآموزی سال 91 با ارائه گزارشی عنوان کرد: در این راستا تعداد 140 نفر آموزشیار قرار داده‌ایم که سه نفر به صورت قراردادی و 137 نفر حق‌التدریسی است.

این مسئول تاکید کرد: 680 روستا تحت پوشش طرح سواد‌آموزی داریم که تعداد تحت پوشش برون‌سپاری 280 نفر در 285 دوره تکمیلی در سطح روستاها است.

رئیس اداره آموزش و پرورش دهدشت تعداد مجتمع‌های زیر پوشش را 55 مجتمع اعلام کرد و افزود: تعداد کلاس‌های سواد‌آموزی 43 کلاس با 308 دانش‌آموز و تعداد کلاس‌های تکمیلی 25 کلاس با 176 دانش‌آموز است.

وی بیان داشت: تعداد تحت پوشش تکمیلی شهرستان کهگیلویه 108 نفر و تعداد دوره‌ها 63 کلاس با 690 نفر فراگیر بوده است.

فاطمی‌زاده متذکر شد: تعداد بی‌سوادان مطلق بر اساس پالایش اسمی در سطح شهرستان 700 نفر بود که حدود 590 نفر زیر پوشش قرار گرفته و مابقی تا پایان سال جاری زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول