اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پایانه‌های کرمان:

کرمان رتبه نخست تلفات راکبان موتورسیکلت‌ را دارد

خبرگزاری فارس: معاون اداری، مالی و برنامه‌ریزی حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان گفت: استان کرمان در زمینه تلفات موتورسیکلت‌سواران در مسیرهای روستایی با اختلاف قابل ملاحظه با دیگر استان‌ها رتبه نخست را دارد.

کرمان رتبه نخست تلفات راکبان موتورسیکلت‌ را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید محمد میرحسینی پیش از ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی شهری و روستایی شهرستان کرمان اظهار داشت: طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران در رفسنجان به صورت آزمایشی در سال 88 اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه طی پنج سال گذشته در زمینه تصادفات برون‌شهری روند نزولی مطلوبی را شاهد بوده‌ایم، افزود: در استان کرمان نیز در سال 86 نسبت به سال قبل آن شاهد کاهش 45 درصدی تلفات تصادفات برون‌شهری بودیم.

میرحسینی بیان کرد: تلفات تصادفات در جاده‌های روستایی نسبت به تصادفات برون‌شهری در کشور روند معکوس داشته و این روند در استان کرمان شدیدتر است.

وی با بیان اینکه استان کرمان در زمینه تلفات جاده‌های اصلی برون شهری رتبه ششم را دارد، تصریح کرد: این استان در زمینه تلفات جاده‌های روستایی رتبه یکم کشور را دارد.

میرحسینی اذعان کرد: میزان تلفات جاده‌های روستایی استان کرمان بر اساس تقسیم راه‌ها بر میزان تلفات واقعی شده است و بر اساس میزان تلفات نسبت به طول راه‌ها نیز رتبه نخست کشور را دارا هستیم.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد تلفات جاده روستایی متعلق به موتورسیکلت‌سواران هستند، گفت: 14 درصد از تلفات جاده‌های برون‌شهری نیز به موتورسیکلت‌سواران اختصاص دارد.

این مسئول بیان کرد: استان کرمان در زمینه تلفات موتورسیکلت‌سواران در مسیرهای روستایی با اختلاف قابل ملاحظه با دیگر استان‌ها رتبه نخست را دارد.

میرحسینی گفت: عامل انسانی به صورت صد درصد در تلفات موتورسیکلت‌سواران مؤثر است و هیچ حاشیه امنی برای موتورسیکلت‌سواران وجود ندارد.

وی قیمت ارزان موتورسیکلت، سوخت کمتر، قابلیت مانور بیشتر، عدم توجه به تعمیر و تجهیز موتورسیکلت را از مهم‌ترین علت‌های وقوع حوادث برای راکبان این وسیله نقلیه برشمرد و بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده موتورسیکلت در دید خودروها به چشم نمی‌آید.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول