اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زرند:

طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت‌سواران ‌در زرند آغاز شد

خبرگزاری فارس: فرماندار زرند: طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت‌سواران توسط پایانه‌های حمل و نقل استان کرمان و پلیس راه ‌در شهرستان زرند آغاز شد.

طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت‌سواران ‌در زرند آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا کرمی فرماندار زرند ظهر امروز در آیین افتتاح این طرح با قدر‌دانی از برگزار‌کنندگان این طرح بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و اعضاهای شوراها و دهیاران در اجرای این طرح با ارزش تأکید کرد و اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح شاهد کاهش چشمگیر حوادث در این شهرستان باشیم.

سید‌محمد میر‌حسینی معاون اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان کرمان نیز گفت:‌ استان کرمان از نظر تعداد تلفات موتور‌سیکلت‌سواران رتبه اول کشور را دارا است و شهرستان زرند بعد از کرمان‌، رفسنجان و جیرفت رتبه چهارم را دارد.

وی بیان داشت: در این راستا طرح ایمنی موتورسیکلت‌سواران در شهرستان رفسنجان اجرا و بسیار موفقیت‌آمیز بود به طوری که در شش ماهه اول 88 در راه‌های اصلی شش نفر تلفات داشتیم و در شش ماهه دوم پس از اجرای طرح این تلفات به صفر رسید.

میرحسینی عنوان کرد: همچنین در راه‌های روستایی قبل از اجرای طرح 9 نفر تلفات داشتیم که بعد از اجرای طرح به سه نفر کاهش پیدا کرده است. 

وی گفت: در این طرح دهیاران آموزش‌های لازم را فرا گرفته و بسته‌های آموزشی با ارزش تهیه شده به صورت رایگان در اختیار موتورسیکلت سواران قرار می‌گیرد.

میرحسینی اظهار داشت:طی سال جاری 200 کیلومتر از جاده‌های استان به دوربین کنترل سرعت تجهیز می‌شوند.

علی ولی‌پور مسئول راه‌های روستایی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: ‌استان کرمان طی سال 90 بیش از 100 نفر کاهش تصادفات را داشت، 251 نفر جان باختند و یک هزار و 475 نفر مجروح شدند که 46 درصد تصادفات را راکبین موتورسیکلت تشکیل می‌دهند.

عبدالله مبارکی فرمانده پلیس‌راه چترود نیز گفت: طی چهار ماه‌ اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ‌10 درصد افزایش تصادفات را در راه‌های فرعی و روستایی شاهد بودیم.

وی افزود: در 60 درصد تصادفات موتور‌سواران نقش داشتند که به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی صدمات زیادی دیده‌اند و از عمده تصادفات انحراف به چپ و عدم توجه به جلو است.

محمد‌رضا نخعی سر‌پرست بخشداری زرند نیز از دهیاران و اعضاهای شوراهای اسلامی خواست در اجرای این طرح نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول