اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان خبر داد

پرداخت 395 میلیارد ریال وام ضروری به فرهنگیان کردستانی

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان از پرداخت 395 میلیارد ریال وام ضروری به فرهنگیان استان خبر داد و گفت: این اقدام در طول سال‌تحصیلی گذشته انجام شد.

پرداخت 395 میلیارد ریال وام ضروری به فرهنگیان کردستانی

ذوالفقار نساج امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: علاوه بر وام ضروری مبلغی بیش از 12 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه و مبلغ 3 میلیارد و 400 میلیون ریال وام خرید کالا نیز به فرهنگیان استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به عملکرد مراکز آموزشی رفاهی و اسکان آموزش و پرورش استان، از پذیرش و اسکان 93 هزار و 387 نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش خبر داد و افزود: از این تعداد 82 هزار و 287 نفر مهمان فرهنگی و 11 هزار و 635 نفر نیز غیرفرهنگی بوده‌اند که در این راستا مبلغی بیش از 2 میلیارد و 794 میلیون ریال به مهمانان فرهنگی تخفیف داده شده است.

وی تعداد کل نفرات مراجعه‌کننده به مراکز آموزشی و رفاهی برای صرف غذا را 461 هزار و 477 نفر عنوان کرد و  افزود: از این تعداد افراد مراجعه‌کننده 373 هزار و 500 نفر فرهنگی و 87 هزار و 977 نفر غیر فرهنگی بوده‌اند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: در همین راستا نیز مبلغی بیش از 5 میلیارد و 859 میلیون ریال به فرهنگیان تخفیف داده شده است.  

نساج در سخنان خود کلینیک درمانی فرهنگیان که به مراجعه‌کنندگان در طول سال خدمات ارائه کرده است، را یکی دیگر از مراکز بهداشتی عنوان کرد و افزود: در طول سال گذشته و نیمه اول سال‌جاری در مجموع 193 هزار و 477 نفر برای دریافت خدمات درمانی به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

وی بیان کرد: از این تعداد 99 هزار و 686 نفر فرهنگی و 93هزار و 761 نفر نیز غیرفرهنگی بوده‌اند که به همین منظور مبلغی بیش از یک‌ میلیارد و 940 میلیون ریال برای فرهنگیان و خانواده‌های آنها تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به خدمات بیمه‌ای، تعداد افراد بیمه شده اصلی در سال 91 را 21 هزار و 356 نفر عنوان کرد و گفت: تعداد بیمه‌شدگان تبعی 29 هزار و 881 نفر و بیمه‌شدگان اصلی و تبعی 51 هزار و 246 نفر بوده‌اند. 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل تهیه مسکن فرهنگیان فاقد مسکن را یکی دیگر از وظایف اصلی اداره کل در این بخش عنوان کرد و از در دست ساخت و واگذاری تعداد 2 هزار و 450 قطعه زمین انفرادی و 2 هزار و 100 واحد آپارتمان برای فرهنگیان استان خبر داد.

نساج اضافه کرد: در طول سال گذشته 2 هزار و 100 فقره وام احداثی یعنی مبلغی بیش از 462 میلیون ریال برای ساخت خانه به فرهنگیان واجد شرایط و متقاضی پرداخت شده است.

ذوالفقار نساج به برنامه ضیافت نور و مراسم افطاری فرهنگیان نیز اشاره کرد و از برگزاری این برنامه با حضور 202 هزار و 857 نفر از اعضای محترم خانواده‌های فرهنگیان شاغل، 33 هزار و 293 نفر از اعضای محترم خانواده‌های فرهنگیان بازنشسته و 5 هزار و 712 نفر از شاغلان نهضت سوادآموزی استان خبر داد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول