اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایان سال 90 اعلام شد

توسعه و عمران روستاهای بخش مرکزی ورامین

خبرگزاری فارس: همزمان با واپسین روزهای سال 90 بخشدار مرکزی ورامین با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در روستاهای این بخش از توسعه و عمران روستاهای مذکور خبر داد.

توسعه و عمران روستاهای بخش مرکزی ورامین

سیدرضا طباطبایی همزمان با واپسین روزهای سال 90 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در روستاهای این بخش گفت: 12 روستا در این بخش وجود دارند که حدود 35 هزار نفر در روستاهای بخش مرکزی شهرستان ساکن هستند که از این تعداد 53 درصد را مردان و 47 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

بخشدار مرکزی ورامین افزود: به‌طور متوسط در سطح این روستاها در هر کیلومتر مربع 233 نفر سکونت دارند که اغلب به کشاورزی، دامپروری، امور خدماتی، کار در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و کارگری اشتغال دارند.

این مسئول سپس همکاری در ساخت سه خانه بهداشت با مراجع بهداشتی، کمک به ساخت خانه عالم و ساخت مسجد در یک روستا، ترمیم و زیباسازی بوستان دو روستا، نصب تابلوی یادمان شهدا در ورودی روستاها، هدایت آب‌های سطحی روستا به خارج، همکاری و واگذاری زمین به خیرین مدرسه‌ساز و احداث دو مدرسه و ساخت طبقه دوم یک مدرسه را از جمله اقدامات صورت گرفته در روستاها دانست.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان سه دهیاری مراحل پایانی خود را می‌گذراند، دو حلقه چاه آب شرب و یک حلقه چاه برای دفع آب‌های سطحی حفر گردیده است، هفت پل در روستاها احداث شده، یک سالن ورزشی تعمیر و راه‌اندازی شده است.

طباطبایی 6 هزار و 528 متر جدول‌گذاری، 45 هزار و 992 مترمربع آسفالت‌کاری، 17 هزار و 629 مترمربع احداث راه، نصب حدود 90 تیر چراغ برق، بیش از 4 هزار مترمربع پیاده‌روسازی، اجرای 670 مترمربع عقب‌نشینی و پهن‌سازی معابر اصلی، 150 مترمربع سنگ‌فرش سازی و بهسازی میادین و 700 متر خط‌کشی خیابان‌های روستایی را از دیگر عملیات عمرانی در 12 روستای بخش مرکزی معرفی کرد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه و عمران روستاها گفت: توسعه روستاها ارتباط مستقیم با سلامتی روحی و جسمی و افزایش جمعیت روستایی و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها دارد که بسیار مورد توجه دولت خدمتگزار است.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول