اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز خبر داد

راه‌اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران شیراز

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز از راه‌اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان با هدف هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی خبر داد.

راه‌اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه صبح امروز در جلسه‌ای که به منظور تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شیراز با حضور برخی از منتخبان مردم شیراز در مجلس نهم و مدیران این شهرستان برگزار شد، با اشاره به قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی اظهار داشت: به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و انجام طرح‌هایی که به دلیل افزونه‌زا (رانت‌زا) بودن آنها، امکان واگذاریشان به بخش خصوصی وجود ندارد، شرکت‌هایی با عنوان شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی که تابع این قانون، قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی هستند، تشکیل می‌شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با بیان اینکه اعضای این تعاونی‌ها تمام افراد حقیقی متولد یا ساکن یا شاغل در آن شهرستان هستند؛ افزود: حداقل تعداد اعضا برای ثبت تعاونی باید به میزان نیم‌درصد جمعیت آن شهرستان بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن به تایید اداره تعاون شهرستان باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون عضویت در سایر تعاونی‌ها مانع از عضویت در این تعاونی نیست؛ خاطرنشان کرد: استمرار عضویت در تعاونی منوط به ادامه اشتغال یا سکونت در آن شهرستان نیست.

زرین‌کلاه در ادامه تصریح کرد: این تعاونی‌ها بر اساس مصوبه مجمع عمومی اقدام به افزایش سهام کرده و در هر سال تمام اعضای قبلی و جدید در خرید سهام جدید شرایطی برابر داشته و برای عدالت اجتماعی، اعضای جدیدی که اقدام به خرید سهام سال‌های قبل کرده‌اند با پرداخت اصل ارزش اسمی سهام قبلی به اضافه سود بلند مدت سپرده‌های بانکی اعلام شده توسط بانک مرکزی، از ارزش برابری در میزان سهام با اعضای قدیمی برخوردار می‌شوند.

فرماندار شیراز در مورد تعداد سهام شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی نیز ابراز داشت: آن گونه که قانون‌گذار مشخص کرده است مدیران شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی موظف هستند ترتیبی اتخاذ کنند تا سهام تعاونی به میزان کافی برای عرضه به متقاضیان واجد شرایط در هر یک از ادوار تهیه و ارائه شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز گفت: در نخستین جلسه تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شیراز تصمیمات خوبی گرفته شد که نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان نیز حمایت خوبی از تشکیل این تعاونی انجام دادند و این نوید را به مردم شیراز می‌دهیم که روند تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان با جدیت دنبال و دومین جلسه مربوطه نیز در هفته آینده برگزار می‌شود.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در نخستین جلسه تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شیراز، عنوان کرد: تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شیراز علاوه بر اینکه بستری مناسب را برای سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی در توسعه پایدار این شهرستان فراهم می‌کند و در مورد مرتفع‌کردن بخشی از مشکلات صنایع و کارخانجات این شهرستان نیز گام‌های موثری می‌تواند بردارد.

وی با بیان اینکه این‌گونه تعاونی‌ها به استناد قانون تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی راه‌اندازی می‌شوند، ادامه داد: اشتغالزایی، افزایش سرمایه و درآمد مردم، تسریع در رشد و توسعه شهرستان، هدایت منابع مردمی به طرح‌های اشتغالزا، بسترسازی و ورود مردم در فعالیت‌های اقتصادی و کمک به خودکفایی و تقویت بنیه اقتصادی شهرستان و... از جمله اهداف تأسیس شرکت‌های توسعه و عمران شهرستانی است.

در ادامه ضرغام صادقی منتخب نخست مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اجرایی‌شدن تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان، ابراز داشت: تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان منظر مناسبی را برای تحقق شعار مقام معظم رهبری در مورد تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ترسیم می‌کند و در این راستا و به منظور پایین‌آوردن نرخ بیکاری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

به گزارش فارس، در این جلسه مدیران جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونان اداره‌کل رفاه و کار و امور اجتماعی و مسکن راه و شهرسازی استان فارس به بیان نقطه‌نظرات خود در مورد بهتر اجرایی‌شدن تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شیراز پرداختند.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول