اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سردشت در مجلس:

ظرفیت نهفته مرزی در آذربایجان‌غربی بالفعل شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سردشت در مجلس گفت: باید از ظرفیت هم‌مرز بودن آذربایجان‌غربی با چند کشور خارجی به طور مطلوب بهره‌برداری صورت بگیرد.

ظرفیت نهفته مرزی در آذربایجان‌غربی بالفعل شود

رسول خضری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امروزه مرزنشینی نه‌تنها یک تهدید نیست بلکه بارها گفته و تاکید شده که یک فرصت برای توسعه و رشد است و باید برای بالفعل‌سازی این ظرفیت‌ نهفته تلاش شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه، تجهیز و راه‌اندازی امکانات مورد نیاز در تنفسگاه‌های مرزی باید اهتمام شود، ادامه داد: این استان از نظر جغرافیایی در موقعیت بکر و خاصی قرار گرفته است به طوری که با سه کشور خارجی ترکیه، جهموری آذربایجان و عراق مرز مشترک دارد پس می‌توان از این رهگذر برای رشد اقتصاد کشور اهتمام کرد.

خضری با بیان اینکه مردم این استان در طول سال‌های گذشته به عنوان مرزبانانی ولایتمدار و دلیر ظاهر شده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم این خطه مقابل تهدیدهای مختلف تا پای جان ایستادگی کرده و از تمامیت ارضی کشورمان دفاع کرده‌اند از این رو باید مطرح شدن این استان بین سایر استان‌های کشور که آرزوی دیرینه آنها است تحقق پیدا کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس اظهار داشت: در حوزه کشاورزی، صنعتی و خدماتی قابلیت‌های زیادی از حیث سخت‌افزاری و نیروی انسانی در این خطه وجود دارد که باید برای به کارگیری آنها بیش از پیش تلاش شود.

وی با اظهار به اینکه چرا باید همیشه ما از مناطق دیگر الگوبرداری کنیم، خاطرنشان کرد: این استان در صورت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح، توانمندی و قابلیت‌ آن را دارد که در همه زمینه‌ها به جایگاه مطلوبی رسیده و به عنوان یک شهر و استان نمونه از آن الگوبرداری شود.

خضری با اظهار تاسف از اینکه آذربایجان‌غربی در حوزه‌های زیادی از استانداردهای ملی عقب است، بیان داشت: باید در چارچوب قانون در راستای پاسخگویی به مطالبات اقشار مختلف مردم گام برداشته شده و کلام امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مردم

ولی‌نعمت ما هستند همیشه چراغ راه مسئولان و نمایندگان قرار بگیرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول