اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراوان:

8 هزار تبعه خارجی در مرزهای سراوان دستگیر شده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار سراوان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 8 هزار و 427 تبعه خارجی در مرزهای شهرستان سراوان دستگیر و از کشور طرد شده‌اند.

8 هزار تبعه خارجی در مرزهای سراوان دستگیر شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان محمداکبر چاکرزهی پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان سراوان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 8 هزار و 427 تبعه خارجی در مرزهای شهرستان دستگیر و از کشور طرد شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 10 درصد داشته است که از این میزان تبعه خارجی هم تعداد 539 نفر به صورت خود معرف بوده‌اند.

فرماندار سراوان تأکید کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، عدم به‌کارگیری اتباع خارجی در مشاغل به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

چاکرزهی گفت: به منظور کنترل اوضاع، گشت‌های مشترک ادارات مربوطه همیشه باید انجام شود.

وی ادامه داد: اتباع غیرمجاز موجب اشغال پست‌های شغلی و از بین رفتن مهارت‌های شغلی شده‌اند به طوری که رغبت یادگیری این شغل‌ها در فرد ایرانی کاهش یافته است.

فرماندار سراوان بیان کرد: استان ما به دلیل مرز مشترک با دو کشور افغانستان و پاکستان و وجود ناهنجاری‌های اجتماعی زیاد در آنها، تبعات زیادی را به کشور ما وارد کرده است.

چاکرزهی تصریح کرد: دربحث امنیت نیز اتباع غیرمجاز مشکلات و معضلات زیادی را به وجود آورده‌اند از جمله، قاچاق مواد مخدر، سوخت، کالاهای قاچاق و... که باید به این مهم بیشتر توجه شود.

وی گفت: با خروج اتباع خارجی غیرمجاز، بسیاری از مشکلات امنیتی در کشور و استانمان بر طرف می‌شود.

فرماندار سراوان افزود: ضروری است تا امور اتباع و مهاجرین خارجی و دستگاه‌های قضایی و انتظامی برای شناسایی باندهای قاچاق انسان و محل‌های دپوی مواد مخدر توسط آنان، بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول