اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد

فعالیت 28 کمپ ترک اعتیاد در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی مازندران از فعالیت 28 کمپ ترک اعتیاد در مازندران خبر داد.

فعالیت 28 کمپ ترک اعتیاد در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، روح‌الله ردایی صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر آسایش در نوشهر با بیان اینکه بر اساس آمار جهانی مواد مخدر به‌عنوان چهارمین بحرانی است که بشر را تهدید می‌کند، بیان داشت: تا قبل از قرن 18 بشر از مواد مخدر در راه درست و صحیح استفاده می‌کرد، اما از قرن 18 به بعد از آن سوء استفاده شد و هرچه زمان به جلو رفت این ماده خانمانسوز بیش از پیش در میان بشر نفوذ کرد.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر بیش از 300 میلیون نفر را در دنیا درگیر کرده، ابراز داشت: نسل جوان ما اگر به مواد مخدر آلوده شود اعتقاد خود را از دست می‌دهد.

ردایی ادامه داد: در همسایگی خود کشور پاکستان را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های بزرگ مواد مخدر با دارابودن مجهزترین لابراتوارها داریم، از طرفی دیگر بزرگ‌ترین باند مواد مخدر که در مسیر آمریکای لاتین و کلمبیا مستقر است همواره با بهره‌گیری از این سلاح به‌عنوان شبیخون فرهنگی و اجتماعی کشور ما و به‌ویژه جوانان را تهدید کرده است.

این مسئول تصریح کرد: حدود 47 مرکز درمانی، 28 کمپ ترک اعتیاد، کمپ اجباری و... داریم، اما همچنان آمارها نشان می‌دهد رشد مواد مخدر سه برابر رشد تولد بوده و این یک تهدید بسیار مهم تلقی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه میزان مصرف مواد مخدر در سال گذشته 2.7 بوده و امسال هفت درصد افزایش داشته، گفت: باید در راستای مبارزه با اعتیاد و بازگرداندن افراد آلوده به زندگی، علاوه بر ایجاد مراکز درمانی اعتیاد، آنها را هدایت و حمایت کنیم و در این راه نه تنها بهزیستی بلکه تمام دستگاه‌ها باید همگام و همراه ما باشند تا بتوانیم به نتیجه مطلوب نزدیک‌تر شویم.

موسس مرکز درمانی آسایش نوشهر نیز در این مراسم  با بیان اینکه این مرکز به‌عنوان مرکز درمان و مشاوره سوء مصرف مواد مخدر فعالیت خواهد کرد، عنوان کرد: این مرکز ظرفیت پذیرش 50 بیمار را دارد، اما با توجه به مدت اندکی که از زمان تبلیغات آن می‌گذرد بیش از 60 نفر متقاضی درمان به ما مراجعه کردند و این نشان می‌دهد برای داشتن جامعه سالم از اعتیاد باید تلاش بیشتری از خود نشان دهیم.

شهرام ابوالقاسمی، مشاوره در کنار درمان دارویی را یکی از بخش‌های مهم و بسیار تاثیرگذار درمان بیماران دانست و متذکر شد: مشاوره در مراکز درمانی به دو بخش مشاوره فردی و گروه درمانی تقسیم می‌شود که در مشاوره فردی با انجام مصاحبه انگیزشی و شروع به‌کار درمان این انگیزه را برای ترک در بیماران ایجاد می‌کنیم.

وی اذعان داشت: در گروه درمانی، شرکت در جلسات به‌صورت گروهی توسط بیماران انجام می‌پذیرد و در این جلسات بیماران به هم معرفی شده و مقدار آگاهی و انگیزه خود برای ترک را به هم انتقال می‌دهند که می‌تواند تاثیر بسزایی در درمان معتادان داشته باشد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول