اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان خبر داد

وجود 50 مرکز درمانی اعتیاد در استان زنجان

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: در مجموع 50 مرکز درمانی اعتیاد در استان زنجان وجود دارد.

وجود 50 مرکز درمانی اعتیاد در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آراض ضیائی ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان جز استان‌های پاک کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد معتادان پر خطر و افرادی که به صورت زیر پوستی مواد را تزریق می‌کنند در استان زنجان پایین است، خاطرنشان کرد: این افراد آمار قابل توجهی در استان ندارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه آرایشگاه‌های زنانه را نیز در استان زنجان زیر پوشش طرح‌های پیشگیری از اعتیاد قرار می‌دهیم، اضافه کرد: بیمه معتادان، مسکن و اشتغال آنها به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: مقرر شده است که پنج درصد از اعتبارات کارگروه اشتغال به اشتغالزایی برای معتادان اختصاص یابد.

ضیائی با اشاره به اینکه پر کردن اوقات فراغت جوانان یکی از مصوبه‌های مهم کمیته فرهنگی استان است، ادامه داد: تامین اعتباراتی برای اجرای سند جامع پیشگیری از اعتیاد توسط دستگاه‌ها نیز از دیگر مصوبات جلسات گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: سند جامع پیشگیری از اعتیاد در حال حاضر آماده شده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری اجرا می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در زمینه برگزاری همایش بزرگ علما و روحانیون با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر باید مردمی شود و در این زمینه از محدوده‌های دستگاهی باید خارج شویم، اضافه کرد: در سطح کشور استادانی تربیت یافته‌اند که گواهی دوره‌های مقدماتی، متوسطه و عالی دارند.

وی با اشاره به اینکه استادان مورد نظر مهارت‌‌های زندگی را به منظور پیشگیری اولیه از اعتیاد در پنج سطح ارائه می‌کنند، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها شامل افرادی که اصلا معتاد نیستند، افرادی که در معرض خطر قرار دارند، افرادی که موردی مصرف می‌کنند و همچنین افرادی که اعتیاد پر خطر ندارند، می‌شود.

ضیائی با تاکید بر اینکه علما و روحانیون بهترین ظرفیت را در پیشگیری از اعتیاد دارند، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علما و روحانیون با هدف عمق بخشیدن به باورهای دینی در محلات مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه همایش علما و روحانیون همایش کم نظیری در سطح کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: در مجموع حدود 25 درصد از روحانیون و علما اعلام کرده‌اند که آمادگی لازم برای همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر را دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه بیشتر علما و روحانیونی که برای مبارزه با مواد مخدر اعلام همکاری کرده‌اند جوان و محقق هستند، ادامه داد: این افراد داوطلب و آماده حضور در حتی دور افتاده‌ترین روستاهای استان زنجان نیز هستند.

وی در زمینه آموزش شش ساعته پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان زنجان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای این طرح در استان بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

ضیائی افزود: به منظور آموزش طرح پیشگیری اولیه از اعتیاد استادان و مربیان مورد نظر را به ادارات و کارخانه‌ها اعزام می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: این امر یک نامگذاری ساده نبوده است بلکه ترسیم یک راهبرد سرنوشت‌ساز و یک جریان فرهنگی بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه روز قدس روز اسلام و روز ارزش‌های اسلامی است، ادامه داد: این روز، روز نمایش قدرت اسلام ناب محمدی است که امت اسلامی توانسته است پرده از شعار‌های پوچ و بی اساس ابر قدرت‌ها بردارد.

وی همچنین به سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: 22 سال گذشته نخستین گروه آزادگان سرافراز و پر عزت به کشور اسلامی بازگشتند.

ضیائی دوران دفاع مقدس و ایستادگی ملت ایران را یکی از درخشان‌ترین دوران در دفاع از ارزش‌های اسلامی برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز جایگاه بسیار بزرگ و پر افتخاری در دنیا دارد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول