اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ورود سران عدم تعهد به تهران انجام شد

ساماندهی جاده اختصاصی فرودگاه امام/ نصب سامانه‏های نوین راهداری

خبرگزاری فارس: ساماندهی جاده اختصاصی فرودگاه امام و نصب سامانه‏های نوین راهداری به منظور ورود سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به تهران انجام شد.

ساماندهی جاده اختصاصی فرودگاه امام/ نصب سامانه‏های نوین راهداری

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‏های اداره کل راه و ترابری استان تهران امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، از ساماندهی جاده اختصاصی فرودگاه امام راحل خبر داد.

مهدی قلی‏زاده اظهار داشت: اموری نظیر ایمن‏سازی دوربرگردان‏های جاده اختصاصی فرودگاه، زیباسازی فضای عمومی مسیر و استفاده از آخرین تکنیک‏های بهسازی جهانی راه‏ها در این مسیر علمیاتی شده است.

قلی‏زاده اضافه کرد: حضور میهمانان خارجی در چارچوب نشست اجلاس سران جنبش عدم‏ تعهد در تهران به فرصتی مغتنم بدل شد تا از این طریق مجموعه اداره‏کل راه و ترابری به وظیفه خود در این زمینه عمل کند.

*نصب سامانه‏های نوین راهداری برای نخستین بار

احیای خط‏کشی‏های آزادراه تهران‌ ـ قم از دیگر اموری بود که رئیس اداره ایمنی و حریم راه‏های اداره کل راه و ترابری استان تهران بدان اشاره کرد.

قلی‏زاده گفت: برای ارتقای سطح ارائه خدمات در این آزادراه جهت استفاده میهمانان خارجی و البته مردم شریف کشورمان دو دستگاه تابلوی پیام‏متغیر موسوم به «وی.ام.اس» در آن نصب شد.

وی تصریح کرد: این تابلوهای نوین پیام‏متغیر می‏توانند پیام‏های مختلفی نظیر حوادث احتمالی، انسداد غیرقابل پیش‏بینی مسیر، وضع ترافیکی جاده و ... را به صورت آنلاین و به زبان‏های مختلف در اختیار میهمانان داخلی و خارجی قرار دهد.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‏های اداره کل راه و ترابری استان تهران اضافه کرد: علاوه بر این، برای نخستین بار در این سطح مترقی از فناوری، 14 دستگاه تابلو علائم متغیر سرعت رانندگی نیز در آزادراه تهران-قم نصب و راه‏اندازی شد.

قلی‏زاده افزود: این تابلو علائم به روز و برخوردار از فناوری‏های نوین می‏توانند حداکثر سرعت مجاز در مواقع مختلفی مانند شب، روز، بارندگی، ترافیک و بروز سوانح در مقاطع نزدیک را به اطلاع راننده برسانند تا وی خود را با آن موقعیت خاص، هماهنگ سازد.

وی ادامه داد: این سامانه‏های اطلاع‏رسانی به صورت مستقیم و آنلاین به شبکه مدیریت راه‏های استان تهران متصل و از آن طریق به تناسب شرایط مختلف و در سریع‏ترین زمان ممکن با تغییرات لازم تنظیم می‏شوند.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول