اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

بارگاه رضوی قلب تپنده شیعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: فرهنگ و بارگاه رضوی قلب تپنده شیعه در جهان است و باید فرهنگ رضوی بیشتر در بین مردم تبیین شود.

بارگاه رضوی قلب تپنده شیعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه در همایش بزرگ فرهنگ رضوی در مجتمع فرهنگی و هنری ولایت شهرستان بویین زهرا با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: کارگزاران و متولیان اجرایی در کشور امروز با همت و توان مضاعف خویش در راه توسعه و پیشرفت میهن گام برداشته که این تلاش و کوشش دولت نهم و دهم بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه برپایی همایش‌های فرهنگ رضوی در طول چند سال اخیر در کشور از برکات دولت‌های نهم و دهم است، افزود: برنامه‌های فرهنگی و دینی دولت در 7 سال گذشته چشم‌گیر و گسترده بوده است.

امام جمعه بویین زهرا با بیان اینکه شیعیان همواره جزو محبان و جان بر کفان راه ائمه اطهار هستند، بیان کرد: مهربانی و گذشت امام رضا (ع) تمام مسلمانان و شیعیان جهان را به سوی بارگاه معنویش‌ کشانده است.

زرینه با برشمردن صفات و ویژگی‌های بندگان ناب و مخلص خداوند عنوان کرد: نخستین شرط بندگی دوری از دنیا و توجه به عرصه‌های ارزشمند دینی است.

وی با اشاره به اینکه دوران زندگی امام رضا (ع) پر از حوادث و رخداد‌های مشقت‌بار است که بر ایشان و شیعیان تحمیل شد، بیان کرد: آن امام همام در طول حیات 55 ساله خویش همواره مدافع حق بوده و از سن 35 سالگی که به درجه امامت و رهبری شیعیان رسیدند، هیچ‌گاه در عمل به منویات پیامبر اسلام کوتاهی نکردند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) 10 سال ابتدایی امامت خویش را در مدینه و در زمان هارون گذرانده و سپس به نوبت با هر کدام از فرزندان خلیفه مستکبر و متکبر عباسی 5 سال هم‌عصر بودند.

زرینه با اشاره به سه جریان و رخداد سرنوشت‌ساز در تاریخ شیعه در زمان حیات امام رضا (ع) اظهار کرد: نخستین رویداد ظهور فرقه واقفیه بود که چون آن امام همام دیر‌تر صاحب اولاد شدند، عده‌ای از مسلمانان از مسیر حقیقت خارج شده و دچار انحرافات عقیدتی شدند.

وی ادامه داد: دومین رویداد سفر بالاجبار ایشان از شهر مدینه به شهر طوس به دستور غاصبانه مأمون بود که تأثیر به‌سزایی را در روند جریانات و تفکرات مسلمانان  و به ویژه شیعیان بر جای گذاشت.

امام جمعه بویین زهرا بیان کرد: پذیرش ولایتعهدی نیز آخرین رخداد عظیم دوران امام رضا (ع) بود که آن همام نیز به اجبار جانشینی مأمون را پذیرفتند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول