اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد:

جهاد جزو جدایی‌ناپذیر تفکر شیعه است

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد گفت: روحیه سلحشوری با فرهنگ جهاد از کارآمدترین نیازهای جامعه اسلامی به شمار می‌آید و جهاد جزو جدایی‌ناپذیر تفکر شیعه است.

جهاد جزو جدایی‌ناپذیر تفکر شیعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حامد صادقی عصر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با برنامه‌های این فرهنگسرا، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم فرهنگسراها پشتیبانی و حمایت فکری، معنوی و مالی از حرکت‌های خودجوش مردمی است.

وی با اشاره به اینکه میزان موفقیت فرهنگسراها باید بر اساس شاخص‌ها و اهدافی که برای آنها تبیین شده است ارزیابی شود، افزود: فرهنگسراها از زمانی که ارتباط ویژه با مساجد پیدا کردند و برنامه‌هایی با عنوان اتاق‌های فکر و مدیریت فرهنگ را تشکیل دادند موفق بودند.

وی ادامه داد: اثرگذاری و سرمایه‌گذاری بیشتر در فرهنگسراها سبب ترویج و تقویت مساجد و تشکل‌های فرهنگی است و در صورت تعامل هر چه بیشتر فرهنگسراها با مساجد، می‌توان عملکرد بهتری برای آنها رقم زد.

مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد افزود: هدف اصلی فرهنگسرای پایداری ترویج و توسعه فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است و برای رسیدن به این هدف چالش‌های زیادی را باید پشت سر گذاشت.

صادقی با اشاره به گنجینه ارزشمند کشور، خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای است که در ترویج و تقویت فرهنگ ایثارگری و شهادت نقش بسزایی دارد و اثرگزاری مطلوبی برای رسیدن به این هدف دارد.

وی با تاکید بر نقش جهاد در جامعه اسلامی گفت: روحیه سلحشوری با فرهنگ جهاد از کارآمدترین نیازهای جامعه اسلامی به شمار می‌آید و جهاد جزو جدایی‌ناپذیر شیعه است.

مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد تصریح کرد: عمده فعالیت‌های فرهنگسرای پایداری به لحاظ استراتژیک، تقویت و پشتیبانی تشکل‌های فرهنگی و مساجد، برنامه‌ها و طرح‌های مردمی است که با موضوع جلوگیری از ترویج غرب و جنگ نرم عنوان می‌شود.

صادقی اظهار کرد: طرح‌هایی که مردم ارائه می‌دهند و طرح‌هایی که فرهنگسرا عنوان می‌کند با گروه‌های مختلف ایثار و شهادت ارتباط موثری دارد و پروژه‌هایی در این رابطه در حال اجرا است.

وی گفت: با حمایت و توان بالای تشکل‌های فرهنگی مکانی حدود 16 هکتار در بهشت رضا در کنار قبور پاک شهدا برای اجرای طرح "جبهه به همین نزدیکی" در نظر گرفته شده که فاز اول آن به پایان رسیده است.

صادقی ادامه ادامه داد: عمده مخاطبان این طرح نوجوانان راهنمایی و دبیرستانی هستند که برای آنها تورهای نیم روزه در نظر گرفته شده، که با هدف آشنایی آنها با فضای جنگ تحمیلی و پیامدهای جنگ نرم است.

مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد بیان کرد: در ماه مبارک رمضان برنامه ویژه‌ای در کوه جبل‌النور تحت عنوان قرات قرآن، حلقه‌های معرفت و پخش کلیپ با همکاری تشکل‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول