اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه دامغان:

انتظار فرج عامل بقای شیعه است/ اعتقاد به ولایت با پایداری همراه باشد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه شهرستان دامغان گفت: انتظار فرج عامل بقای شیعه است، البته اعتقاد به ولایت باید با پایداری و مقاومت همراه باشد.

انتظار فرج عامل بقای شیعه است/ اعتقاد به ولایت با پایداری همراه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‌الاسلام مهدی مقری پیش از ظهر امروز در جمع شورای بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان اظهار داشت: انتظار فرج، عامل بقای شیعه و پایداری آن بوده و امیدواری به تنهایی، معنا و مفهومی ندارد و باید همراه با این امیدواری، پایداری و مقاومت هم باشد که آن را معنا و مفهوم تازه‏‌ای دهد.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه شهرستان دامغان افزود: یقین است انتظار به اندازه خود فرج اهمیت دارد و خود قسمتی از فرج الهی خوانده شود و منتظر نمی‌تواند حالتی ساده و بی‌تفاوت داشته باشد؛ بنابراین باید بر شناخت مسئله و فلسفه انتظار تأکید فراوان شود.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه شهرستان دامغان تأکید کرد: فلسفه انتظار، دمیدن روح امیدواری و پایداری است و انتظار و عقیده به مصلح جهانی شیعه را در جریان زمان، برای مقاومت پرورش داده و جامعه تشیّع را از خطر زوال مصون می‏‌دارد.

مقری افزود:‌ انسان منتظر نمی‏‌تواند به امید ظهور امام زمان(عج) دست روی دست بگذارد و سکوت کند، بلکه باید همانند امام خمینی(ره) با ظلم و جور زمانه خویش تا آن جایی که می‏‌تواند مبارزه کند.

وی اظهار داشت: نفی حکومت ظالم، مقدمه‏‌ای است برای استقرار حکومت الله، که یکی از ارکان عمده توحید عملی است.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه شهرستان دامغان اظهار داشت: اگر ملت‏‌های مسلمان جهان، به خود بیایند و در برابر این همه ظلم و جور به پاخیزند و به حرکت منتظران بپیوندند دیگر چه کسی می‌تواند برای آنها تعیین تکلیف کند، پس باید ملت‌هایی که هنوز بیدار نشده‌اند، بیدار شوند و با دست نشاندگان دولت‏‌های غربی مبارزه کنند.

مقری تأکید کرد: اگر کشورهای بیدار شده، جهت و آرمان خود را، آرمان جمهوری اسلامی که همان انتظار ظهور است قرار دهند، قطعاً این حرکت و بیداری آنها ثمر می‌دهد و این بیداری اسلامی را تبدیل به بیداری مهدوی می‌کند.

وی گفت: در روایات و احادیث، ارزش و فضیلت فراوانی برای انتظار شمرده شده و منتظر را مدح کرده که ما فضیلت انتظار را ابتدا از نظر عملی و پاداش بررسی می‌کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه شهرستان دامغان بیان داشت: بُعد فکری و نظری که زیر بنای اعمال و رفتار انسان است، سبب می‏‌شود باورهای اساسی حیات آدمی در حصار خود حفظ شود.

مقری تصریح کرد: انتظار صحیح می‌طلبد که منتظر، بنیان‏‌های اعتقادی و فکری خود را تقویت کند تا در دام مکتب‏‌های انحرافی گرفتار نشود و یا به خاطر طولانی شدن دوره غیبت امام عصر(عج)، به چاه یأس و ناامیدی سقوط نکند.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه شهرستان دامغان گفت: انتظار آدمی را متعهد می‏‌سازد که برای تحقق اهداف اسلامی و آرمان‌های انسانی، بدون هیچ گونه یأس و ناامیدی تلاش کند و به سوی مقاصد اسلام قدم بردارد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول