اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 14 شهریور ماه انجام می‎شود

برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در 14 شهریور ماه در گلستان برگزار خواهد شد.

برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا منتظری عصر امروز در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: ‌جشنواره هنرهای تجسمی 15 بار به صورت یک رخداد ملی و با عنوان هنرهای تجسمی جوان ایرانی برگزار شد که در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی که به میزبانی گلستان برگزار شد این جشنواره ملی به یک جشنواره بین‎المللی تبدیل شد و از لحاظ کمی و کیفی نیز ارتقا یافت.

وی با اشاره به اینکه تصویب شد تا گلستان به عنوان دبیرخانه دائمی این جشنواره باشد تصریح کرد: نوزدهمین جشنواره بین‎المللی هنرهای تجسمی جوانان با مزیت‎ها و تفاوت‎هایی نسبت به جشنواره پیشین برخوردار است که نشان از ارتقای سطح آن دارد.

منتظری ابراز داشت: در این جشنواره دو رشته جدید به هنرهای این جشنواره اضافه خواهد شد و رشته تصویرگری در این دوره مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در نخستین سالی که این جشنواره به صورت بین‎المللی برگزار شد پنج کشور در آن حضور داشتند اما امسال 43 کشور برای حضور در این جشنواره ابراز علاقمندی کردند که با حضور 20 الی 21 کشور موافقت شده است.

وی با اشاره به اینکه از تمام استان‎ها در نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی حضور خواهند داشت تاکید کرد: 320 نفر جوان ایرانی و 40 نفر از دیگر کشورها در این جشنواره حضور دارند.

منتظری توجه به بعد آموزش را از نکات مثبت جشنواره نوزدهم برشمرد و گفت: همچنین توجه به آثار تولید بسیار مورد تاکید است و در همین راستا تصمیم گرفته شد تا از کارهای فاخر جشنواره حمایت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطر نشان کرد: برگزیدگان این جشنواره در رخدادهای ملی و بین‎المللی حضور خواهند یافت.

وی ابراز داشت: صحبت‎هایی با شهردار گرگان داشته‎ایم برای اینکه از این ظرفیت در سطح استان برای طراحی و المان‎‎ها استفاده کنیم و فراخوانی را در این جشنواره خواهیم داشت تا هنرمندان پیشنهادات و نظرات خود را در این زمینه مطرح کنند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول