اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

ششمین جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان کشور در بروجن افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آیین افتتاحیه ششمین جشنواره موسیقی محلی کشور در فرهنگسرای بروجن با حضور گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره برگزار شد.

ششمین جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان کشور در بروجن افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد،  حسین گنجی بعدازظهر امروز  در دیدار با معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار چهارمحال و بختیاری در شهرکرد اظهار داشت: جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین با پرداختن به آواها و نواهای بومی تاکیدی بر فصل مشترک اقوام این مناطق است.

وی افزود: با برگزاری این جشنواره می‌توان در تقویت مشترکات فرهنگی مناطق زاگرس‌نشین و همدلی و وحدت ملی گام مهمی برداشت.

گنجی، حضور گروه‌های موسیقی محلی در جشنواره زاگرس‌نشینان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: مردم مناطق زاگرس‌نشین مردمانی با فرهنگ و شایسته هستند که باید در راستای حمایت از هنرمندان این مرزو بوم و آثار هنری آنها تلاش جدی و همه‌جانبه صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، تولید آثار موسیقایی فاخر را مهم‎ترین راهکار حفظ موسیقی سنتی دانست و افزود: توجه به ارزش‎ها و داشته‎های موسیقایی بومی، بهره‎گیری از قابلیت‌های هنری آن و توجه به علایق و نیازهای جوانان در چارچوب هنجارهای اجتماعی جامعه از دیگر راه‌های حفظ و صیانت موسیقی بومی است.

گنجی تصریح کرد: توجه به ظرفیت بالا و توانمندی‌های هنرمندان این حوزه به سبب ریشه داشتن در باورها، ارزش‌ها، آداب و رسوم، هویت و روح نجیب قوم بختیاری هر سال باشکوه‌تر و گسترده‌تر از سال قبل برگزار شده و روح وحدت و همدلی در آن به خوبی مشاهده می‌شود.

وی گفت: این جشنواره از پنجم تا هفتم شهریورماه با حضور گسترده مردم در بروجن برگزار می‌شود.

گنجی خاطرنشان کرد: استقبال گسترده مردم از این جشنواره نشان از موفقیت هنرمندان موسیقی زاگرس‌نشین کشور دارد که متناسب با نیاز مردم و هنجارهای اجتماعی کشور است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان کشور به استان چهارمحال و بختیاری سفر و با استاندار و مسئولان فرهنگی این استان دیدار کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول