اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره داستانی گوهر مکتوب فردا به کار خود پایان می‌دهد

خبرگزاری فارس: جشنواره داستانی گوهر مکتوب که با حضور هنرمندان کشور در استان فارس برگزار شد فردا به کار خود پایان می‌دهد.

جشنواره داستانی گوهر مکتوب فردا به کار خود پایان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دبیر جشنواره داستانی گوهر مکتوب بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ارسال فراخوان در سه ماه پیش حدود 277 اثر از 119 نویسنده سراسر استان فارس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 51 اثر مربوط به مردان و 68 اثر برای زنان بوده است.

بیژن‌کیا خاطرنشان کرد: از داستان‌های ارسالی به جشنواره 123 اثر از شیراز و بقیه مربوط به سایر شهرستان‌های استان فارس بوده که 216 داستان کوتاه، 41 داستانک و 10 اثر بلند مورد داوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شهرستان جهرم با 17 اثر و مرودشت با 15 اثر داستانی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند و شهرستان‌های لار و فراشبند کمترین نوشته‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

دبیر جشنواره داستانی گوهر مکتوب تصریح کرد: نقش رسانه‌ها در ترویج و شناسایی نویسندگان و هنرمندان جوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای ارتقای کیفیت داستانی نیاز به توجه بیشتری از سوی مسئولان و متولیان عرصه هنر احساس می‌شود.

کیا اضافه کرد: بهره‌گیری از ویژگی‌های اقلیمی و ترجمه داستان‌های فرهنگ پایداری به زبان‌های زنده دنیا در جذب و افزایش مخاطب خارجی ضروری است و در این راستا با تلاش‌های انجام شده شاهد رشد و بالندگی ادبیات داستانی در کشور هستیم.

وی ادامه داد: نویسندگان دهه 70 در خلق آثار خود دارای آزمون و خطای فراوان بوده‌اند و با تمهیدات انجام شده در دهه 80 با نقطه اوج و درخشانی در زمینه ادبیات داستانی رو‌به‌رو شده‌ایم.

دبیر جشنواره داستانی گوهر مکتوب از راه‌اندازی کارگاه نقد و تحلیل عکس ویژه هنرمندان در انجمن سینمای جوان شیراز خبر داد و گفت: شرکت در این کارگاه رایگان است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول