اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفار هرمزگان:

آلودگی آب در روستاهای فاقد شبکه هرمزگان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفار هرمزگان گفت: اخبار اخیر مربوط به آلودگی آب در برخی از روستاهای بشاگرد در واقع مربوط به روستاهای فاقد شبکه آب‌رسانی است.

آلودگی آب در روستاهای فاقد شبکه هرمزگان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید حمزه‌پور ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: امر نظارت، کنترل آب، کلرزنی و نمونه‌برداری به طور مستمر در حال انجام است اما بخشی از شبکه‌ها در این مناطق فرسوده هستند که اعتبار لازم برای آنها باید در نظر گرفته شود.

وی علت فرسودگی شبکه‌ها و تاسیسات آب‌رسانی را شرایط خاص جغرافیایی و بخشی از آن را عدم استفاده از اجناس بی‌کیفیت در دوران قبل از تاسیس شرکت آب و فاضلاب روستایی عنوان کرد.

این مسئول افزود: بسیاری از شبکه‌ها و خطوط انتقال آب عمر مفید خود را کرده‌اند و نیاز به بازسازی دارند که این امر در دستور کار است.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان یادآور شد: از هزار و 829 روستای هرمزگان هزار روستا زیر پوشش شرکت آبفار استان است و 250 روستا به صورت هیئت امنایی و 500 روستا نیز فاقد تاسیسات بوده که نیازمند تامین اعتبار است.

حمزه‌پور اضافه کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات، احداث شبکه‌ها و مجموعه‌های آب‌رسانی در برنامه پنج ساله پیش‌بینی شده و براساس اولویت در حال انجام است.

وی افزود: هر سال از ماده 180 اعتباراتی به بخش خشک‌سالی اختصاص می‌یابد و امیدواریم با توجه به مشکلات آب شرب در روستاها دولت همانند گذشته توجه ویژه‌تری به این موضوع داشته باشد.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: منطقه شرق هرمزگان دارای 800 روستاست، تعداد محدودی از روستاها که فاقد تاسیسات و شبکه آب‌رسانی هستند و زیر پوشش این شرکت نیستند دچار آلودگی آب شده‌اند که این موضوع در همان مقطع توسط بهداشت کنترل شده است.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول