اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان:

آب اصفهان هیچ‌ گونه آلودگی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: آب اصفهان آلوده نیست و به شدت آلودگی میکروبی آب اصفهان را تکذیب می‌کنم.

آب اصفهان هیچ‌ گونه آلودگی ندارد

حسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر روی این موضوع که آبیاری با فاضلاب‌های شهری سبب افزایش بیماری ام‌اس و سرطان می‌شود، طرح پژوهشی داریم که هنوز به اثبات نرسیده است.

وی ادامه داد: در این طرح پژوهشی حتی تأثیر برنج لنجان بر افزایش ام‌اس هم بررسی شد که با گذشت یک سال از این تحقیقات هنوز به نتیجه‌ای اثبات ‌شده‌ای، نرسیدیم.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: بخشی از محصولات کشاورزی آبیاری شده با پساب‌های شهری، امحاء شده است.

وی از ایجاد یک روش جدید برای کشاورزان خبر داد و افزود: یک نوع کشت گیاه سربوم با گاز اتانول که یک محصول صنعتی است را در این زمان بی‌آبی پیشنهاد دادیم.

صفاری گفت: کشاورز با این کار هم می‌تواند امرار معاش کند هم نیاز به آبیاری محصولات خود با پساب‌های شهری نیست.

وی کشاورزان را به سمت کشت‌های صنعتی خواند و تاکید کرد: اعضای این صنف می‌توانند اقدام به کشت محصولاتی کنند که مصارف دامی، حیوانی و انسانی داشته باشد.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: برای اطمینان خاطر از سلامتی میوه و سبزیجات مصرفی که با پساب‌های شهری آبیاری نشده ‌باشند باید در چهار مرحله گندزدایی شوند.

صفاری، شست‌وشو، انگل‌زدایی، ضد عفونی و شست‌وشو را چهار مرحله خواند و ادامه داد: اینکه عناصر سنگین موجود در پساب‌ها برای سلامتی افراد مضر بوده، هنوز به اثبات علمی نرسیده است.

وی تاکید کرد: قبول ندارم که آب اصفهان آلوده است و به شدت آلودگی میکروبی آب اصفهان را تکذیب می‌کنم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول