اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست آستارا:

11 متخلف محیط زیست آستارا دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست آستارا از شناسایی و دستگیری 11 متخلف محیط زیست در این شهرستان خبر داد.

11 متخلف محیط زیست آستارا دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، ساسان اکبری‌پور پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پارک حیات وحش لوندویل اظهار کرد: محیط‌بانان و ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست گچساران همواره از تمام مناطق حفاظت‌شده و عرصه‌های محیط ‌زیست مراقبت می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز فصل برداشت برنج از شالیزارهای سطح شهرستان آستارا، افزود: سوزاندن کاه و کلش پس از برداشت برنج موجب آلودگی محیط زیست شده و ذرات معلق ناشی از آن موجب بروز بیماری‌های تنفسی و برخی سرطان‌ها مانند سرطان ریه می‌شود.

این مسئول، سوزاندن کاه و کلش باقی مانده در مزارع برنج را ممنوع اعلام کرد و گفت: با بسته‌بندی مناسب و غنی‌سازی کاه و کلش می‌توان از آن به عنوان یک منبع غذایی مطلوب در تغذیه دام‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با بخشداران و دهیاران برای آموزش نحوه مصرف کاه و کلش برنج و عدم سوزاندن آن انجام شده است، تصریح کرد: سوزاندن کاه و کلش موجب از بین رفتن ترکیب ساختاری و ضعیف شدن خاک مزرعه می‌شود و میزان حاصلخیزی خاک را کاهش می‌دهد.

اکبری‌پور ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه آتش زدن کاه و کلش در مزارع برنج با متخلفان به شدت طبق قانون برخورد می‌شود.

وی از دستگیری 11 متخلف محیط زیست در آستارا خبر داد و خاطرنشان کرد: در ماه اخیر 11 نفر از متخلفان به جرم برداشت غیرقانونی شن و ماسه دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند که در این راستا دو نفر از این متخلفان به دلیل سابقه تخلف با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند.

رئیس اداره محیط زیست آستارا با بیان اینکه گشت‌های شبانه‌روزی ماموران حفاظت از محیط زیست در حوزه استحفاظی این شهرستان همچنان ادامه دارد یادآور شد: با توجه به آغاز فصل مهاجرت بلدرچین و عدم صدور مجوز شکار از طرف اداره کل حفاظت از محیط زیست استان، در صورت مشاهده هر گونه زنده‌گیری و شکار این پرنده شدیدٱ برخورد شده و متخلفان با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی می‌شوند.

ا‌نتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول