اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های کشور:

ائتلاف جهان اسلام را در مدد به سوریه باید نشان دهیم

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های کشور گفت: ائتلاف جهان اسلام را باید در مدد به تحولات کشور سوریه و جلوگیری از توطئه‌چینی نظام استکبار در آن به نمایش بگذاریم.

ائتلاف جهان اسلام را در مدد به سوریه باید نشان دهیم

ناصر پور‌حسن در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل در پاسخ به سئوالی در مورد تحولات سوریه و امیت موضع‌گیری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در قبال تحولات این کشور اظهار داشت: در سوریه و در نبرد ناجوانمردانه‌ای که امریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آنها امریکا، قطر و عربستان آغاز کرده‌اند تنها هدف و سعی‌شان شکستن جبهه مقاومت و ضربه وارد کردن به ایستادگی ملت ایران است اما در مقابل این تحرکات روسیه، چین با سردمداری ایران هرگز آرام و ساکت ننشسته‌اند.

وی به تفاوت اوضاع جهانی اشاره کرد و یادآور شد: امروز دیگر زمان سرسپردگی دولت‌ها به نظام امریکا گذشته است که این کشور بخواهد با تصرف سوریه میدان‌داری کند در حالی که سوریه برای روس‌ها به اندازه یالتای بعد از جنگ جهانی دوم اهمیت دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به تاثیر‌گذاری این کشور در نقشه ژئوپلوتیک آینده خاطرنشان کرد: در این شرایط ائتلاف راهبردی با محوریت و قطب ایران، چین و روسیه و بقیه کشورهای عدم تعهد شکل گرفته و ما شاهد حرکت بی‌بدیل در این حوزه هستیم تا بتوان روند تحولات را به گونه‌ای دیگر رقم زد.

پور‌حسن در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تحریم‌ها و آثار برگزاری این اجلاس در کاستن از آسیب‌های تحریم به خبرنگار فارس گفت: تحریم‌ها در شرایط حاضر از یک روند متعارض برخوردار است به طوری که به رغم گستردگی آن عملاً تحریم‌ها به نتیجه نرسیده هر چند که کشورمان با برخی از نارسایی‌های اقتصادی مواجه بوده است.

وی هدف دشمن را در تحریم‌ها شکست خورده توصیف کرد و افزود: جنبش عدم تعهد بارها در نشست شورای حکام، آژانس هسته‌ای و سازمان ملل از موضع ایران دفاع کرده و همواره سعی کرده است در قواره دفاع از حق مسلم هسته‌ای ایران عمل کنند.

استاد دانشگاه‌های کشور در پایان سخنان خود در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما با میزبانی این اجلاس در حقیقت با همسویی کشورهای عدم تعهد می‌توانیم آثار تحریم را به حداقل برسانیم و با تمام توان در سنگر مقابله با دشمن حاضر شویم.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول