اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین روز از هفته دولت

16 پروژه عمرانی در اسدآباد به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: در پنجمین روز از هفته دولت 16 پروژه آبیاری تحت فشار و آب و فاضلاب با حضور مسئولان شهرستانی اسدآباد به بهره‌برداری رسید.

16 پروژه عمرانی در اسدآباد به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، پیش از ظهر امروز و در پنجمین روز از هفته دولت 16 پروژه آبیاری تحت فشار و آب و فاضلاب با حضور مسئولان شهرستانی اسدآباد به بهره‌برداری رسید.

سرپرست اداره آب و فاضلاب اسدآباد در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اسدآباد با بیان اینکه با بهره‌برداری از طرح حفاری، تجهیز و راه‌اندازی چاه شماره هشت و خط انتقال آب به طول 900 متر برای جبران کمبود بخشی از آب شرب شهر اسدآباد اجرا شده است، افزود: با افتتاح این طرح 35 لیتر آب در ثانیه کمبود آب جبران می‌شود. 

محمود مرسلی‌وفا در ادامه با اشاره به اینکه برای اجرای هفت پروژه شرکت آب و فاضلاب 560 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: طرح‌های مورد بهره‌برداری شامل احداث ساختمان نگهبانی و خط انتقال چاه شماره هشت با لوله چدنی 200 میلی‌متر به طول یک‌هزار و 500 متر در محدوده بهشت زهرا با صرف اعتبار 500 میلیون ریال، عملیات آبرسانی به مسکن مهر مؤدب در شهرک جانبازان با اعتبار 200 میلیون ریال، عملیات آبرسانی به فاز دوم شهرک سیداحمد زمین‌های واگذاری شهرداری انتهای فاز دو، فنس‌کشی و محوطه‌سازی مخازن آب شرب دو و چهار شهر اسدآباد در جاده امامزاده عبدالله و بلوار حاج آقا حمزه‌ای با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال، اصلاح شبکه توزیع آب شهر آجین با اعتبار 400 میلیون ریال و حصارکشی چاه آب شرب 400 میلیون ریال است.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد در حاشیه بهره‌برداری از 9 پروژه آبیاری تحت فشار در سطح شهرستان اسدآباد گفت: این طرح‌ها در سطح 94 هزار و 408 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با اعتباری بالغ بر 428 میلیون ریال اجرا شده است.

حسین فضلی افزود: این طرح‌ها در روستاهای دوبراله، وندرآباد، ولی‌آباد، جنت‌آباد، دولت‌آباد، سیف‌آباد، اسدآباد است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آبیاری تحت فشار موجب بالا بردن راندمان انتقال آب، تبدیل اراضی دیم به آبی، اشتغالزایی و ایجاد درآمد، کند کردن آهنگ مهاجرت به شهرها و جلوگیری از تلفات آب، بالا بردن سطح زیر‌کشت، افزایش درآمد می‌شود، تصریح کرد: در طی دو سال گذشته 20 میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول