اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان‌غربی

سد مخزنی ارس 2 شهرستان پلدشت به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: سد مخزنی ارس دو شهرستان پلدشت عصر امروز در پلدشت به بهره‌برداری رسید.

سد مخزنی ارس 2 شهرستان پلدشت به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، استاندار آذربایجان‌غربی در این مراسم گفت: کارنامه پیشرفت آذربایجان‌غربی در این 33 سال افتخارآمیز است و نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه خدمتگزاری به مردم یک روز را هم از دست نداده است.

وحید جلال‌زاده با اشاره به موقعیت جغرافیایی آذربایجان‌غربی افزود: با وجود اینکه آذربایجان‌غربی، دارای یک هزار کیلومتر مرز مشترک است و از لحاظ تدابیر امنیتی در جایگاه حساس قرار دارد، اما امروز شاهد ایثارگری‌ها و دلاورمردی‌های فرزندان این مرز و بوم در مرزهای کشور هستیم که امنیت کامل را در استان برقرار کرده‌اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره سعی در رسیدگی به مناطق محروم داشته و تحول در نحوه خدمات‌رسانی در کشور پس از انقلاب اسلامی چشمگیر و خیره‌کننده است.

جلال‌زاده افزود: عقب‌ماندگی حاصل از عدم خدمات‌رسانی رژیم طاغوت در زمان قبل از انقلاب باعث ضرر و زیان‌های بسیاری به کشور شد که بعد از انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این خدمات‌رسانی‌ها را افزایش داده که امروز نیز در دولت‌های نهم و دهم شاهد افزایش سرعت و شتاب در روند خدمات‌رسانی در کشور هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه خدمات دولت خدمتگزار نهم و دهم اشاره کرد و گفت: اولین امتیاز و برجستگی دولت از دیدگاه مقام معظم رهبری، اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم، مردم‌داری، پرکاری، برجسته‌کردن گفتمان امام (ره) و انقلاب و ارتقای جایگاه نظام اسلامی در منطقه است.

جلال‌زاده افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های آب و خاک پلدشت باعث محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی بیش از پیش در این منطقه خواهد بود.

وی اضافه کرد: بیش از 360 میلیارد ریال در طرح‌های آب و خاک این منطقه تزریق شده و این در حالی است که بودجه کل این شهرستان در سال جاری 15 میلیارد ریال است.

استاندار آذربایجان‌غربی در زمینه افتتاح سد مخزنی ارس دو نیز گفت: خروجی سد ارس دو باید آبیاری بیش از پیش زمین‌های منطقه باشد و در سال زراعی آینده امیدواریم شاهد بهره‌برداری ایستگاه و شبکه آبرسانی این منطقه نیز باشیم.

فرماندار پلدشت نیز با تبریک ایام هفته دولت گفت: 29 طرح در هفته دولت در شهرستان پلدشت افتتاح و یک طرح نیز کلنگ‌زنی می‌شود که برای مجموع این 30 طرح، 3 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

همزمان با بزرگداشت هفته دولت بهره‌برداری از سد مخزنی ارس دو شهرستان پلدشت عصر یکشنبه با حضور استاندار آذربایجان‌غربی آغاز شد.

برای اجرای این طرح که جزو 48 طرح مهر ماندگار آذربایجان‌غربی است بیش از 150 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

با بهره‌برداری از این طرح آب زراعی 95 هکتار از اراضی منطقه تأمین و برای 180 نفر در بخش کشاورزی زمینه اشتغال مولد فراهم شد.

پروژه سد مخزنی ارس دو با هدف تامین آب زراعی، تبدیل اراضی بایر و مراتع منطقه به اراضی کشاورزی به کمک آب مطمئن و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و تمرکز جمعیت روستایی در حاشیه مرزی رودخانه ارس و همچنین ایجاد اشتغال در این منطقه، احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول