اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

حضور اعضای جنبش عدم تعهد در ایران نشانه انزوای امپریالیسم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: حضور 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد در ایران نشان ‌دهنده انزوای صهیونیسم و امپریالیسم جهانی است.

حضور اعضای جنبش عدم تعهد در ایران نشانه انزوای امپریالیسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به اینکه پس از جنگ جهانی دوم، دنیا به دو قطب شرق و غرب تقسیم شد، اظهار کرد: برخی از کشورهای دنیا براساس معاهده آتلانتیک به سوی غرب و آمریکا و برخی دیگر نیز با معاهده ورشو به سمت شوروی گرایش پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه پس از جنگ بین‌الملل دوم برخی از کشورهای دنیا تمایلی برای وابستگی نظامی، سیاسی و اقتصادی به دو قطب شرق و غرب را نداشتند، تاکید کرد: هند و مصر از جمله کشورهایی بودند که جنبش عدم تعهد را به وجود آوردند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ایران پیش از انقلاب به سمت غرب تمایل داشت، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب و با شعار «نه شرقی و نه غربی»، کشور ما طرفداری از جنبش عدم تعهد را آغاز کرد.

وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که ایران میزبانی این دوره را برعهده دارد، گفت: حضور سران کشورها در این اجلاس، برخلاف آنچه تبلیغات استکباری نشان می‌دهد، نشان ‌دهنده انزوای خود کشورهای غربی است.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: صهیونیست‌ها و کشورهای دیگر تلاش دارند تا با رایزنی‌ها از حضور مقاماتی مانند دبیرکل سازمان ملل و سایر شخصیت‌های دیگر در اجلاس کشورهای عدم تعهد جلوگیری کنند و حتی تهدیداتی مانند بمب‌گذاری‌ها را عنوان کرده‌اند که البته نیروهایی مانند سپاه نقشه‌های آنها را، نقش بر آب می‌کنند.

وی بیان کرد: حضور ایران در سازمان جنبش عدم تعهد علاوه بر به حرکت در آوردن قدرتمندانه‌تر این جنبش، راهنمایی‌های بسیار خوبی برای این جنبش به همراه داشته است.

*تروریست‌گرایی در ذات آمریکا و صهیونیست‌ها است

امام جمعه اصفهان با اشاره به هفتم شهریور و شهادت آیت‌الله حکیم و دیگر یاران ایشان در آرامگاه حضرت علی (ع) گفت: کشورهای غربی مانند آمریکا و صهیونیست‌ها در حالی از تروریست انتقاد می‌کنند که خود به ذات این صفت را به همراه دارند.

وی تصریح کرد: از دیدگاه آمریکا و عوامل آنها، هر کشوری باب میل آنها رفتار کند، به عنوان دوست و هر کشوری ضد آنها باشد به عنوان تروریست شناخته می‌شود.

*راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب آویزه گوش دولت‌مردان باشد

امام جمعه اصفهان با اشاره به هشتم شهریور و شهادت رجایی و باهنر تاکید کرد: یاد این دولت‌مردان باید همواره زنده باشد و دولت‌مردان فعلی نیز باید به کارنامه خود بنگرند.

وی با اشاره به راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب در مورد عملکرد دولت‌مردان دولت دهم در آخرین ماه‌های حضور این دولت، گفت: در صورتی که یک شخص مؤمن باشد و برای خدا کار کند، از ابتدا تا انتها دست از خدمت‌رسانی برنمی‌دارد و دولت‌مردان فعلی باید فرصت را برای خدمت‌رسانی به آحاد مردم مغتنم بشمارند.

*دوست داشتیم از حضور امام موسی صدر استفاده می‌کردیم

امام جمعه اصفهان با اشاره به نهم شهریور و درگذشت آیت‌الله طالقانی و هم‌چنین ناپدید شدن امام موسی صدر، یاد و خاطره این دو بزرگ را گرامی داشت و بیان کرد: در صورتی که امام موسی صدر زنده بود، دوست داشتیم از وجود این شخصیت بزرگ استفاده می‌کردیم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول