اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان:

وبا کمتر از یک درصد تلفات داشته است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان گفت: در سال گذشته برزو علایمی از بیماری وبا و شیوع این بیماری کمتر از یک درصد تلفات داشته است.

وبا کمتر از یک درصد تلفات داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد معصومی‌‌اصل در نخستین کارگاه آموزشی مراقبت از طغیان بیماری‌های منتقله آب و غذا  که در سالن ولایت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته شاهد طغیان بیماری وبا در کشورمان بودیم که با درایت و هوشمندی مسئولان حوزه بهداشت و درمان این بیماری کنترل شد.

این مسئول تصریح کرد: در طول یک سال گذشته در سطح کشور بیش از یک‌هزار و 870 نفر مبتلا به بیماری وبا گزارش شده بود که تلفات این بیماری کمتر از یک درصد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در تمام حوزه‌ها با مراقبت‌های انجام شده بیماری وبا کنترل شد و اجازه ندادیم دامنه وسیع این بیماری دغدغه و نگرانی را در جامعه به وجود آورد.

این مسئول با یادآوری اینکه در کارگاه‌های آموزشی مراقبت از بیماری‌های منتقله آب و غذا سعی می‌شود همکاران ما از جدیدترین شیوه‌های شناسایی و مراقبت بیماری‌ها آگاهی کسب کنند، اضافه کرد: تمام آزمایشگاه‌های ما برای دریافت و پاسخ به نمونه‌گیری‌های احتمالی در آمادگی کامل به سر می‌برند و از ابتدای امسال نیز سعی کردیم مراقبت‌های لازم را انجام دهیم به طوریکه موارد مشکوکی تاکنون گزارش نشده است.

معاون بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان در ادامه سخنان خود بیان کرد: در نیمه اول سال مراقبت‌ها و کنترل نظارت‌ها به حدی است تا شاهد شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا و حتی محیط طبیعی نباشیم که در این زمینه استان اردبیل نیز با توجه به گردشگرپذیر بودن از استان‌های موفق در کنترل بیماری‌های منتقله آب و غذا است.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تمام کارکنان و پرسنل زحمتکش علوم پزشکی را به مراقبت و هوشیاری بیشتر به ویژه در فصل مسافرت‌ها در مقابله با بیماری‌های منتقله فرا خواند و ادامه داد:‌ مشاهده هرگونه علایم بیماری باید هشدار جدی باشد تا اجازه ندهیم نگرانی در سطح جامعه به وجود آید.

منوچهر براک گفت:‌ در کارگاه یک‌روزه کارشناسان بهداشتی،‌ آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های استان با راه‌های مدیریت طغیان بیماری‌های منتقله آب و غذا، نحوه نمونه‌گیری و انتقال آن به آزمایشگاه برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر آشنا می‌شوند.

وی افزود: بیماری‌هایی که از طریق آب و غذا منتقل می‌شوند نظیر وبا، اسهال و مسمومیت غذایی همه ساله مشکلاتی را به وجود می‌آورد که در این زمینه ضرورت دارد مراقبت‌ها به موقع و تشخیص‌ها واقعی باشد.

براک استان اردبیل را از استان‌های پاک و عاری از هرگونه بیماری منتقله آب و غذا توصیف کرد و اظهار داشت: ما سال گذشته تنها چند نمونه علایم بیماری وبا را آن هم در بین مسافران شاهد بودیم که به سرعت عملیات پاکسازی و از بین بردن آثار و ظواهر این بیماری را شاهد بودیم.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول