اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

دانش‌آموزان کرمان در 5 گروه آزمایشی کنکور تک رقمی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دانش‌آموزان استان کرمان در کنکور سال 91 - 90 توانستند در پنج گروه آزمایشی، ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان 9 رتبه‌ دو رقمی و تک رقمی کسب کنند.

دانش‌آموزان کرمان در 5 گروه آزمایشی کنکور تک رقمی شدند

ابراهیم شیخ‌بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به کسب رتبه ‌چهارم استان کرمان در کنکور 91 - 90 اظهار داشت: ‌کرمان با اختلاف یک نفر نسبت به‌ خراسان رضوی که در جایگاه سوم ایستاد توانست رتبه چهارم را به دست آورد.

وی افزود: دانش‌آموزان استان کرمان در کنکور سال 91 - 90 توانستند در پنج گروه آزمایشی، ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان 9 رتبه‌ دو رقمی و تک رقمی کسب کنند.

شیخ‌بهایی تصریح کرد: در کنکور سال جاری دو نفر از دانش‌آموزان استان نیز توانستند رتبه دوم و سوم رشته علوم انسانی را به دست آورند.

وی ابراز داشت: در ارزیابی کنکور 91 - 90 دانش‌آموزان استان تهران اول، فارس و مازندران دوم و خراسان رضوی سوم شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین با اشاره به آغاز توزیع کتب مقاطع راهنمایی و متوسطه از 15 شهریور ماه جاری گفت: کار انتقال کتب درسی از اداره کل چاپ و نشر کتب درسی به استان کرمان در حال انجام است.

شیخ‌بهایی افزود: تمام کتب درسی انتقال یافته از تهران بر‌اساس آمار شهرستان‌ها و مناطق به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: کتب مقاطع راهنمایی و متوسطه از 15 شهریور ماه جاری در کتاب فروشی‌های مجاز استان و با نظارت اداره کل توزیع می‌شود.

شیخ‌بهایی از توزیع کتب مقطع ابتدایی در مدارس ابتدایی محل ثبت‌نام دانش‌آموزان خبر داد و گفت: تمام کتاب‌های هنرجویان هنرستان‌های فنی و کار و دانش نیز در هنرستان محل ثبت‌نام آنان توزیع می‌شود.

وی افزود: قیمت هر کتاب پشت جلد آن درج شده ‌و دریافت قیمت اضافی توسط عاملان توزیع، خلاف قانون است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین اذعان داشت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، آموزش و پرورش استان کرمان اجرای‌ برنامه سیاست‌های مالی آموزش و پرورش را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری با توجه به نامگذاری سال‌ها از جمله ‌اصلاح الگوی مصرف،‌ جهاد اقتصادی و ...‌ چشم‌انداز مهمی را در این مورد به ویژه در بحث اقتصادی مطرح کرده‌اند.

شیخ‌بهایی عنوان کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جاری و تأکید مقام معظم رهبری در دیدار اخیر هیئت دولت با وی، باید از تولیدات داخلی به ویژه در بحث تجهیزات آموزشی، اداری و ...‌ استفاده شود.

وی بر صرفه‌جویی در بحث هزینه‌ها تأکید کرد و گفت‌: با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی آموزش و پرورش استان کرمان عدم استفاده از تولیدات خارجی را مورد توجه قرار داده است.

شیخ‌بهایی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره دولت مردان شهید، شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهیدان رجایی و باهنر از افتخارات بزرگ جامعه فرهنگی، خدمت صادقانه و خالصانه را برای همگان تفسیر کردند.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی با پشتوانه خون شهدا، حضور مردم، آرمان‌های امام راحل (ره) و رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری قاطعانه به حیات خود ادامه می‌دهد، گفت: طی دوران انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون خدمات صادقانه و بزرگی در جای‌جای ایران اسلامی انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خدمت و خدمتگزاری به مردم را از افتخارات دولت‌مردان و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و افزود: خدمت به این مردم که همواره در همه جا و در همه صحنه‌ها با آرمان‌های انقلاب اسلامی پیمان بسته‌اند به نوعی عبادت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول