اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

35 درصد اشتغال خراسان جنوبی در بخش کشاورزی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 35 درصد اشتغال استان متعلق به بخش کشاورزی است.

35 درصد اشتغال خراسان جنوبی در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، غلامرضا هادربادی پنج‌شنبه شب در جمع مسئولان شهرستان فردوس اظهار کرد: ایران اسلامی در چند سال گذشته از بزرگ‌ترین واردکنندگان گندم جهان به شمار می‌آمد که در حال حاضر در ردیف یازدهم تولید گندم جهان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 35 درصد اشتغال و همچنین 25 درصد ارزش افزوده استان متعلق به بخش کشاورزی است، افزود: بخش کشاورزی محور توسعه کشور است و شهرستان فردوس نیز از کشاورزی پویا و شکوفایی برخوردار است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: شهرستان فردوس رتبه نخست تولید انار و تولید کرم ابریشم و رتبه چهارم گوشت و فرآورده‌های دامی استان را دارا و در حال حاضر 545 هکتار از اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

*فعالیت هفت واحد تولیدی کشاورزی در شهرک صنعتی فردوس

هادربادی با اشاره به فعالیت هفت واحد تولیدی کشاورزی در شهرک صنعتی شهرستان فردوس گفت: خدماتی که طی دولت نهم و دهم در بخش کشاورزی ارائه شده در تاریخ بخش کشاورزی استان بی‌سابقه است.

وی به راه‌اندازی و فعالیت دو مجتمع دامداری شماره یک و دو شهرستان فردوس اشاره کرد و افزود: ‌بخش دام فردوس زنده است چرا که اگر دامی در شهرستان نباشد تقاضایی نیز برای احداث مجتمع‌های دامداری در این شهرستان وجود ندارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اختصاص اعتبارات مناسب به کارگروه توسعه بخش کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: طی هفته دولت تعداد 20 پروژه کشاورزی در شهرستان فردوس به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول