اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه سیستان‌وبلوچستان:

اشتغال مهم‌ترین مشکل مردم سیستان‌وبلوچستان است

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه درصد بیکاری در این استان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است، گفت: اشتغال مهم‌ترین مشکل مردم و مسئولان استان است.

اشتغال مهم‌ترین مشکل مردم سیستان‌وبلوچستان است

غلام محمد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: استاندار جدید سیستان‌وبلوچستان شناخت کامل و جامعی از مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان دارند لذا ضروری است نیروهای تاثیرگذار در استان به کمک وی شتافته تا بتوانند در رشد و ترقی استان موفق شوند.

وی افزود: استاندار جدید از نیروهای اصولگرای قدیمی بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب در خط ولایت حرکت کرده است و اصولگرایی خود را در مقاطع مختلف حفظ نموده و در شرایط سخت از جریان اصیل انقلاب و خط ولایت و ارزش‌های آن دفاع کرده است لذا از وی انتظار می‌رود هر آنچه در توان دارد در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم خوب استان در طبق اخلاص قرار دهد.

دبیر حزب مؤتلفه سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: حفظ وحدت، اشتغال، امنیت، مسائل اقتصادی، تشکیل اتاق فکر و ایجاد فضای مناسب برای انتخابات سالم از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که استاندار باید آنها را مورد توجه قرار دهد.

طاهری ادامه داد: از آنجایی که دشمن تمام تلاش خود را برای خدشه‌دار کردن وحدت در این استان به کار برده و می‌برد تا بتواند بین قومیت‌ها و مذاهب اختلاف افکنی کند و مزدورانی در داخل و خارج کشور اجیر کرده است لذا وی به عنوان نماینده عالی دولت می‌تواند برای حفظ وحدت نقش موثری داشته باشد.

وی تصریح کرد: وحدت با حفظ اصول و ارزش‌ها و خط قرمزهای نظام که خوشبختانه اکثریت قاطع مردم استان سیستان‌وبلوچستان به اصول، ارزش‌ها و رعایت خط قرمزها پایبند هستند، به وجود می‌آید.

دبیر حزب مؤتلفه سیستان‌وبلوچستان گفت: اشتغال از مهم‌ترین و عمده‌ترین مشکلات و دغدغه‌های مردم و مسئولان استان است و با توجه به اینکه درصد بیکاری در این استان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است و استان ما جوان‌ترین استان کشور بوده انتظار می‌رود اهتمام ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشد و کار گروه اشتغال را به طور ویژه مورد توجه قرار دهد.

طاهری اضافه کرد: ضروری است تا استاندار از همه امکانات و اختیارات خود نهایت بهره را ببرد زیرا اگر کارها به صورت عادی پیش رود مشکل اشتغال استان حل نمی‌شود و نیاز به تلاش مضاعف است و باید توجه داشت که چنانچه نتوانیم مشکل اشتغال را برطرف کنیم خیلی از ناهنجاری‌ها دامنگیر مردم این استان خواهد شد.

وی به مقوله امنیت اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به مسائل امنیتی استان تا اندازه‌ای حل شده است که جا دارد از مسئولان امنیتی، انتظامی و سیاسی استان تقدیر کرد اما باید بیشتر از این به مسائل امنیتی توجه داشت و لحظه‌ای غافل نشد چرا که اگر مشکلات امنیتی در استان حل نشود، رونق اقتصادی هم نخواهیم داشت از طرفی هم عامل نخست برای اینکه صاحبان سرمایه برای سرمایه‌گذاری در استان رغبت داشته باشند همین مسئله امنیت است.

دبیر حزب مؤتلفه سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد: حل مسائل اقتصادی مردم و مقابله با گرانی‌های لجام گسیخته که بخشی از آن مربوط به عدم نظارت صحیح می‌باشد، فشار زیادی را بر مردم وارد کرده است.

طاهری افزود: درست است که بخشی از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌ها و فشار استکبار جهانی است اما همه نارسایی‌ها مربوط به تحریم‌ها نمی‌شود بلکه متوجه اشتباهات بعضی از مسئولان بوده، لذا باید توجه داشت که ناامید کردن مردم از کارآمدی نظام اسلامی خواست بیگانگان است.

وی بیان کرد: در شرایط موجود، مدیران و مسئولان اقتصادی باید تلاش مضاعف داشته باشند و از دیدگاه‌های کارشناسان اقتصادی و بازاریان با تجربه و اهل نظر استفاده کنند تا بتوانند با همکاری دولت و مردم بر مشکلات اقتصادی فائق آیند و از همه مهم‌تر اجرای اصل 44 قانون اساسی را که دستور و تأکید مقام معظم رهبری است مدنظر قرار دهند آنهم در عمل نه شعار.

دبیر حزب مؤتلفه سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: در استان ما اکثریت مردم از مزایای مرز بی‌بهره هستند به طور مثال در استانی که طبق گفته برخی از مسئولان، گوشت بخشی از استان‌های دیگر را نیز تأمین می‌کند، قیمت آن نباید بالا باشد.

طاهری ادامه داد: برای توسعه و پیشرفت استان در زمینه بهره‌گیری از توان نخبگان علمی، اجرایی و تجربی در عرصه‌های مختلف با توجه به مزیت‌های استان، اتاق فکر تشکیل شود.

وی گفت: استاندار باید توجه داشته باشد با توجه به نزدیکی زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، فضا و امکانات لازم را برای برگزاری انتخابات سالم ایجاد کند.

دبیر حزب مؤتلفه سیستان‌وبلوچستان افزود: با توجه به عمر نه چندان طولانی دولت، فرصت کمی در اختیار استاندار قرار دارد لذا باید با برنامه‌ریزی دقیق و قاطعیت بر اجرا به نظارت دقیق اهتمام ورزد.

طاهری بیان کرد: ضمن آرزوی موفقیت برای حاتم نارویی، مردم تقاضا دارند که از مدیران اجرایی به طور جد خواسته شود مشکلات مردم را مشکلات خود بدانند و درب اتاق‌هایشان را به روی آنان باز گذاشته تا مشکلات راحت‌تر به گوش مدیران برسد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول