اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش تاکستان خبر داد

صدور 200 گواهینامه حفظ قرآن برای دانش‌آموزان تاکستانی

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان تاکستان گفت: تاکنون بیش از 200 گواهینامه حفظ قرآن کریم برای دانش‌آموزان این شهرستان صادر شده است.

صدور 200 گواهینامه حفظ قرآن برای دانش‌آموزان تاکستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین علی طاهر‌خانی عصر امروز در دیدار با تعدادی از فرهنگیان شهرستان تاکستان با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 عنوان گواهینامه حفظ قرآن کریم برای دانش‌آموزان تاکستانی صادر شده است، اظهار کرد: بیشتر گواهینامه‌های صادر شده تاکنون در اختیار دانش‌آموزان در بخش‌های‌ این شهرستان قرار گرفته است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش تاکستان با اشاره به ضرورت تأمل در آیات و رموز قرآنی افزود: جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی باید با تمسک به قرآن کریم و اهل بیت زمینه را برای اقتدار و عزت اسلامی مهیا کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌‌های قرآنی که تاکنون در مدارس و مجتمع‌های آموزشی کشور صورت گرفته نتوانسته پاسخگوی کامل نیاز‌های معنوی نوجوانان و دانش‌آموزان باشد بیان کرد: امروز ضرورت دارد تا با بازشناسی در تولیدات و محتوای درسی سوق دهنده دانش‌آموزان به سوی منابع غنی فرهنگی و دینی بوده و آنان را از خطر انحراف و کج‌روی دور کنیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرروش شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه سیاست‌ها و نگاه دولت در عرصه‌ فرهنگ و هنر بسیار تأثیرگذار و قابل قبول است، بیان کرد: این واقعیت بیانگر عزم و اراده بسیار قوی مسئولان و متولیان اجرایی برای توسعه و اعتلای فرهنگی نظام اسلامی است.

طاهر‌خانی لزوم توجه به زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگی را از اولویت‌های بسیار مهم وزارت آموزش و پرورش عنوان و تصریح کرد: عناوین و متون مرتبط با دانش‌آموزان امروز لازم است که مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته و به صورت جامع‌تری مجددا عرضه شود.

وی ایجاد پایگاه‌ها و مراکز فرهنگی و دینی در سطح مدارس را سبب ارتقای معنوی و عقلانی دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: کانون‌ها و محافل اعتقادی لازم است که پیش از گذشته در مدارس در راستای نهضت تولید علوم فرهنگی فعال شده و جوانان را با مسائل مختلف روز آشنا سازند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: قطعا با مجاهدت و تلاش در عرصه فرهنگی زمینه اقتدار و عزت والای کشور فراهم می‌شود.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول