اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بویین زهرا خبر داد

تربیت و آموزش 800 هنرآموز قرآنی در بویین زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا گفت: بیش از 800 هنرآموز قرآنی در این شهرستان تا پایان سال جاری گواهینامه حفظ قرآن کریم دریافت می‌کنند.

تربیت و آموزش 800 هنرآموز قرآنی در بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حجت‌الاسلام مرتضی کریمی صبح امروز در جلسه فرهنگی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه تا پایان سال جاری بیش از 800 نفر از هنرجویان و نوآموزان قرآنی در این شهرستان در سنین مختلف حافظ قرآن کریم شدند، اظهار کرد: بهره‌برداری از طرح‌های فرهنگی در بقاع متبرکه یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار جدی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا قرار دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه توسعه کانون‌های فرهنگی در مساجد از نیاز‌های ضروری و جامع این شهرستان است، افزود: بنابر آمار موجود در حال حاضر روند احداث و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان رضایت‌بخش و خوب بوده و انتظار می‌رود تا با افزایش احداث این مراکز زمینه توسعه فرهنگی این شهرستان مهیا شود.

وی با بیان اینکه نوسازی و ترمیم بقاع متبرکه از اولویت‌های دیگر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا است، بیان کرد: در این حوزه نیز تاکنون فعالیت‌های بسیار چشم‌گیری به انجام رسیده و بسیاری از اماکن و امامزاده‌های مذهبی در بویین زهرا تا‌کنون نوسازی شده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه روند اجرای طرح‌های عمرانی در اطراف اماکن مذهبی این شهرستان کند و ضعیف شده است، ابراز کرد: امیدواریم که با توجهات و پشتیبانی‌های مؤثری که همواره از سوی مسئولان صورت می‌گیرد این مهم نیز تسریع یابد.

کریمی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک چندین مرکز و کتابخانه دیجیتال دیگر نیز در ‌شهرستان بویین زهرا به تعداد کتابخانه‌های موجود در بقاع متبرکه افزوده می‌شود.

وی ضرورت حفظ و پاسداشت عرصه‌های فرهنگ اسلامی را از وظایفی دانست که ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف بر‌عهده دارند و عنوان کرد: این مهم امروز در جامعه ضعیف شده که لازم است مدیران و شهروندان با عنایت به امور اشاعه فرهنگ و تمدن اسلامی نسبت به این مسئله جدیت بیشتری ‌خرج دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌ها و ایده‌های ارزشمند فرهنگی در جامعه به علت عدم حمایت و نگاه جدی مسئولان از بین رفته و پوچ می‌شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول