اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی:

مساجد نقش مهمی در تحکیم بنیان جامعه دینی دارند

خبرگزاری فارس: مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: مساجد نقش مهمی در تحکیم اساس و بنیان جامعه دینی دارند.

مساجد نقش مهمی در تحکیم بنیان جامعه دینی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و اعضای شورای فرهنگی و فرماندهان رده‌های بسیج سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بصیرت را لازمه موفقیت در تمام عرصه‌ها دانست و اظهار کرد: تریبون‌های نماز پایگاهی برای بصیرت‌افزایی و مقابله با تهدیدات فرهنگی و اقتصادی دشمنان هستند.

وی با بیان اینکه مساجد باید به سمت ولایت‌مداری حرکت کنند، گفت: مسجد در دین اسلام از چنان جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که باید به مساجد توجه ویژه شود.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز مسائل فرهنگی روی زمین مانده است، افزود: همه خود را فرهنگی می‌دانند اما در حقیقت کار فرهنگی متناسب با انقلاب انجام نشده است.

رحیم‌آبادی با انتقاد از اینکه اصول و قاعده‌ای خاص در مساجد حاکم نیست، گفت: مسجد نقش بسیار حساسی در تحکیم اساس و بنیان جامعه دینی دارد و مکانی که با حضور در آن می‌توان به قدرت مطلقه خداوند اتکا کرد.

وی برنامه‌های متعدد و ویژه در مساجد را بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: شناسایی و برنامه‌ریزی جامع برای استفاده از جوانان و نوجوانان خوش صوت، توجه به نظافت مساجد، زیبایی و جذابیت مسجد درعین سادگی، برنامه‌ریزی در اجرای برنامه‌های جذاب و بانشاط و برنامه‌ریزی دقیق  برای  تعامل و ارتباط متقابل با مراکز آموزشی را از برنامه‌های مهم مساجد دانست.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی از ویژگی‌های مسجد تراز اسلامی به بهره‌گیری از معماری اسلامی و نشانه‌های آن در احداث و نوسازی مسجد اشاره کرد و گفت: آموزش، ترجمه، مفهوم و معرفی پیام‌های نماز به شکل نوین و جذاب از برنامه‌های مهمی است که باید توجه ویژه شود.

رحیم‌آبادی زمینه‌سازی برای مسئولیت‌پذیری آحاد افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان در برنامه‌های مسجد، برنامه‌ریزی برای شناسایی و به کارگیریی نیروهای متفکر و خلاق، بهره‌مندی حداکثری از شیوه‌های نوین در زمینه‌های هنری و ادبیات در برنامه‌های مساجد و برنامه‌ریزی در راستای بالا بردن سطح معرفت، اخلاق و بصیرت سیاسی نمازگزاران از دیگر برنامه‌هایی است که باید توجه شود.

مسئول سازمان بسیج محلات و عشایری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 30 مردادماه یادآور خاطره تلخ و به آتش کشیدن مسجد‌الاقصی قبله نخست مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: به پیشنهاد جمهوری اسلامی و تصویب سازمان کنفرانس اسلامی این روز با نام هفته جهانی مسجد نام‌گذاری شده است.

اسحاق عنایتی با بیان اینکه بسیج مساجد خراسان جنوبی برنامه‌های متعددی را در سطح استان برگزار کرده است، گفت: گردهمایی ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان رده‌های بسیج از برنامه‌های مهم این سازمان بوده است.

وی هدف از این همایش را  تشریح جنایات رژیم غاصب صهیونیستی دانست و افزود: ایجاد همدلی و هماهنگی بیشتر بین متولیان مسجد، تجلیل از ائمه جماعات و هیئت امنا و تشریح عملکرد یکساله بسیج محلات از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی است.

در پایان از 55 نفر از فعالان پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و فعالان مساجد استان تجلیل شد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول