اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تقویت و تحکیم بنیان خانواده هدف سند بنیادین آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال آموزش و پرورش در وضعیت خاصی است زیرا نقشه راه یعنی قانون اساسی آموزش و پرورش به نام سند تحول بنیادین سال گذشته تدوین شد و به تصویب رسید، در سال جاری باید اجرا شود.

تقویت و تحکیم بنیان خانواده هدف سند بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ فرشته حشمتیان عصر امروز در جمع روسای گروه انجمن اولیاء و مربیان در سالن همایش مرکز آموزش نیروی انسانی شهید کامیاب مشهد اظهار کرد: اجرای سند وظیفه سنگینی است، سند الزاماتی دارد زیرا مقدمه الزام فهم سند است باید به آن اعتقاد داشته باشیم، در اجرای سند نباید توقفی داشته باشیم اجرا وقت‌پذیر است و در آن باید از مشارکت استفاده و ظرف فکری را باز کنیم، باید از ظرفیت‌های خارج از دستگاه نیز استفاده کرد و به داشته‌ها قانع نباشیم.

وی افزود: در سند تأکید بر تقویت و تحکیم بنیان خانواده است با هدف افزایش توانایی‌ها و مهارت‌های خانواده با ایفای نقش در تربیت صحیح که باید تناسب اقتضائات جامعه اسلامی باشد.

معاون وزیر آموزش پرورش ضمن اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تصریح کرد: برنامه بلندمدت‌ما افق1404 است.

حشمتیان خاطرنشان کرد: در 21 بند ستاد ملی زن و خانواده بحث طرح جامع آموزش خانواده مطرح شده است.

وی ضمن اشاره به برداشته‌شدن محدودیت سه فرزند گفت: ایران ظرفیت افزایش 150 میلیونی را دارد، دشمن در کمین است تا رشد جمعیت را متوقف کند، در حال حاضر ایران به عنوان منبع خبر در دنیا مطرح است و ما نیازمند افزایش جمعیت هستیم.

معاون وزیر آموزش پرورش تصریح کرد: سه محور تخصصی در آموزش داریم، محور آموزشی، پرورشی و مالی که بیشتر به ظرفیت انجمن در مشارکت مالی توجه می شود که این خطاست.

حشمتیان افزود: اجتماع متعالی نشانه خانواده مستحکم است و خانواده مستحکم نشانه تربیت متعالی است و در راستای مطالبه مقام معظم رهبری نشست‌های تخصصی را باید تقویت کرد و نشست‌ها نباید محدود به روز زن، روز خانواده و هفته کرامت باشد زیرا در این حالت مقطعی است.

وی تأکید کرد: مسأله زن و خانواده مسأله درجه یک کشور است که مسولیت را سنگین می‌کند و تربیت اجتماعی ریشه در خانواده دارد و در خانواده تربیت به عهده زنان است ستون و پایه تربیت نقش مادری و همسری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در حال حاضر منبع اطلاعات زنان ضعیف است و ما باید بانک اطلاعات را تقویت کنیم، ارتباطات و تعاملات را باید به گونه‌ای ایجاد کنیم که خانواده‌ها از خطرات روز بی‌خبر نباشند.

حشمتیان ضمن اشاره به اقتدار مدیریتی در استان گفت: به پست‌ها نگاه نکنید‌، به تأثیرگذاری بنگرید و به فرمایشات مقام معظم رهبری باید بخش خصوصی را تقویت کرد.

وی تأکید کرد: شورای مشورتی زنان، شورای مشورتی مشاوران خانواده و شورای مشورتی مدرسین خانواده را باید تشکیل داد و این سه حلقه را باید محکم نگه داریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند بنیادین معلم محور است، گفت: از مسئولان باید خواست اولیا را نسبت به ایجاد پایه شش آگاه کنند و تشکیل بخش اولیا و مربیان در بخش پیش دبستانی نیز امری ضروری است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول