اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفتاد و یکمین سالگرد در بیله‌سوار

یاد و خاطره شهدای مدافع میهن گرامی داشته شد

خبرگزاری فارس: در هفتاد و یکمین سالروز شهادت مدافعان کشورمان در شهرستان مرزی بیله‌سوار یاد و خاطره آنها گرامی داشته شد.

یاد و خاطره شهدای مدافع میهن گرامی داشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که در شهرستان بیله‌سوار برگزار شد، استاندار اردبیل به مجاهدت تاریخی ملت ایران در نیم قرن اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: ملت ایران همیشه با دست خالی اما با قدرت ایمان و اعتقاد در برابر نظام کفر و استبداد ایستاده و اجازه نداده است سرحدات این کشور مورد آماج و حملات بی‌رحمانه قرار بگیرد.

سید حسین صابری با یادآوری اینکه شاخص این دفاع جانانه را در طول هشت سال جنگ تحمیلی شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: ‌ما برای اولین بار در طول تاریخ در جنگ هشت ساله در برابر تمامیت جبهه کفر اجازه ندادیم ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد و یا استکبار جهانی بتواند حاکمیت نظام اسلامی را دچار تنگنا و یا فشار و تهدید کند.

وی با اعلام اینکه جنگ هشت ساله در تاریخ این کشور جنگ سراسر افتخار، عزت و سربلندی است،‌ گفت:‌ دشمنان ما هر چه در سه دهه گذشته انجام داده‌اند تلاششان به سنگ خورده و هرگز نتوانسته‌اند تلاش‌ها و اقداماتشان را به نتیجه برسانند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه جدی به حفظ عزت و آبروی نظام اسلامی به هر نحو ممکن با خدمات و توزیع عادلانه اعتبارات صورت گرفته است، یادآور شد: در هفت سال گذشته در تبعیت از سیره و سلوک شهیدان به ویژه شهدای دولت رجایی و باهنر سعی شده است با کمترین ادعا بیشترین کار انجام شود.

صابری همچنین یاد و خاطره شهدای سوم شهریور 1320 بیله‌سوار را گرامیداشت و افزود: اگر به تاریخ این شهادت‌طلبی‌ها نگاه کنیم به خوبی در خواهیم یافت که بهترین فرزندان این دیار به دفاع از خاک و ناموس این سرزمین در مقابل هجمه غرب و شرق ایستاده و اجازه ندادند این کشور آماج حملات بی‌رحمانه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز در سخنانی بیان داشت: مرزنشینان بیله‌سوار امروز نیز همچون دهه 20 در سنگر دفاع از اسلام و مقابله با نظام کفر قرار دارند به طوری که این مملکت همیشه مدافع حق و حقیقت بوده است.

رسول زیبانژاد اضافه کرد: مردم شهرستان مرزی بیله‌سوار بعد از پیروزی انقلاب نیز دوشادوش تمام مجاهدان و مراقبان نظام اسلامی سعی کرده است در سنگر‌های مختلف مدافع حق و حقیقت بوده و از خاک و ناموس این کشور دفاع کند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: شهید رجایی و باهنر شهدای والامقامی هستند که سیره و سلوک آنها بهترین الگو برای مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی است که به یقین می‌تواند برای نسل‌های آینده ما نیز یک اعتبار و معیار حقیقی باشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول