اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه دنا:

یادواره شهدای کوخدان، سرمور و دهنوی دنا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه دنا از برگزاری یادواره شهدای کوخدان، سرمور و دهنوی دنا خبر داد.

یادواره شهدای کوخدان، سرمور و دهنوی دنا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، جهانگیر انصاری صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان از برگزاری یادواره شهدای کوخدان، سرمور و دهنوی در شهرستان دنا خبر داد و خواستار حضور حداکثری مردم و مسئولان برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم شد.

انصاری زنده نگه داشتن یاد شهدا و انتقال روحیه ایثارگری و شهادت به نسل‌های آینده را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادواره دانست و گفت: این مراسم معنوی با حضور روحانیون، خانواده معظم شاهد، ایثارگران، بسیجیان، مسئولان و اقشار مختلف مردم در منطقه کوخدان برگزار می‌شود. 

فرمانده سپاه ناحیه دنا تقویت روحیه و پاسداشت ارزش‌ها را از برکات یادواره‌های شهدا برشمرد و افزود: اگر می‌خواهیم متخلق به اخلاق خدایی، انبیا و اولیای الهی شویم باید شهیدان را تکریم کنیم.

انصاری یادواره‌ها و مجالس شهیدان با وجود گذشت چندین سال از پایان دوران دفاع مقدس و شهادت شهدا را امری ضروری دانست و گفت: برگزاری این محافل به دلیل نیازی است که ما به شهیدان داریم و گرنه شهدا نیازی به ما ندارند.

وی تصریح کرد: اگر امروز انقلاب اسلامی ایران در دنیا سخنی برای گفتن دارد به برکت خون شهدا و ایثارگران است و قدردانی از شهدا و ایثارگران بوده که باید به آن توجه داشته باشیم.

این فرمانده ارشد نظامی گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا حرکتی فرهنگی بوده و انتقال آن به نسل جدید امری ضروری است، از طرف دیگر خدمت به شهدا بوده که اجر و پاداش آن را با شفاعت شهدا در روز قیامت خواهیم گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه دنا اذعان داشت: فرهنگ یادواره شهدا باید به یک بزم و ضیافت معنوی تبدیل شود یعنی یادواره شهدا باید با مجلس ختم متفاوت باشد و همه از آغاز یادواره تا پایان مراسم حضور داشته باشند چرا که شهدا کسانی بودند که برای سعادت جامعه جانشان را فدا کردند.

انصاری هدف از برگزاری این یادواره را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی آن‌ها به عنوان الگو به نسل جوان و نوجوان امروز، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از مقام والای شهیدان برشمرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول