اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل گیلان خبر داد

احداث مجتمع خدمات رفاهی در آزاد راه رشت ‌ قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از احداث مجتمع خدمات رفاهی در آزاد راه رشت ‌ـ قزوین با اعتبار اولیه 30 میلیارد ریال خبر داد.

احداث مجتمع خدمات رفاهی در آزاد راه رشت ‌ قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور ظهر امروز در نشست کمیته سرمایه‌گذاری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به ضرورت احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی در حاشیه جاده‌های استان، اظهار کرد: آزاد راه رشت‌ـقزوین از محورهای پر تردد گیلان بود که مجتمع خدمات رفاهی نداشت.

وی با بیان اینکه اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان در راستای خدمت رسانی به مردم مجوز احداث هفتمین مجتمع خدمات رفاهی استان را در محور آزادراه رشت‌ ـ قزوین صادر کرد، افزود: فاز نخست اجرای این مجتمع با اعتبار 30 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری بوده و به‌زودی افتتاح می‌شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان ادامه داد: این مجتمع در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع و آورده 20 میلیارد ریال بخش‌خصوصی و تسهیلات بانکی 10 میلیارد ریال از طرف این اداره کل احداث شده است.

وی مجتمع خدمات رفاهی آزاد راه رشت‌ـقزوین را یکی از مجهزترین مراکز خدماتی گیلان دانست و تصریح کرد: این مجتمع شامل ساختمان اداری دو طبقه، رستوران، 17 باب انواع فروشگاه، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، فضای سبز و... است.

علیپور، تمرکز تاسیسات جانبی در طول راه‌ها در یک منطقه بهینه و ایمن برای رفاه و آسایش مسافران و راهبران را مهم‌ترین هدف احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی ذکر کرد. 

وی با بیان اینکه توسعه مراکز خدماتی رفاهی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در اشتغال و ایجاد خدمات و رفاه برای مسافران داشته باشد، افزود: گیلان دارای شش مجتمع خدماتی رفاهی فعال است.

به گفته این مسئول، احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی را با هدف جلوگیری از تصادفات جاده‌ای، افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، ارائه امکانات و خدمات متمرکز به مسافران و رانندگان در طول راه و کاهش آلودگی زیست‌محیطی، استفاده‌ از جاده با امکانات مسجد، جایگاه عرضه سوخت، تعمیرگاه، رستوران، فروشگاه، بخش امداد، CNG، پمپ بنزین و نفت گاز، فروشگاه و... بیان کرد.

وی درباره فواید احداث این مجتمع‌‍‌ها در گیلان یادآور شد: افتتاح این مجتمع‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال موجب ایمن‌سازی جاده و کاهش تصادفات می‌شود.

علیپور گفت: کسانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی باشند برای تهیه زمین و دریافت مجوز از آنها حمایت می‌کنیم.

وی توقف رانندگان در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی را یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش تصادفات رانندگی دانست و افزود: باید تلاش کنیم مجتمع‌های در حال احداث گیلان هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان تمهیدات مهم و ضروری این اداره ‌کل را نظارت بر ساخت و بهره‌برداری مجتمع‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و راهبران جاده‌ای عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تمام امور پروژه‌ها خدمت به مردم است، تصریح کرد: ایجاد امنیت در جاده‌ها، اشتغالزایی و کار‌آفرینی، عمران و آبادانی مناطق، آسودگی خاطر برای مردم در حال سفر، جلوگیری موثر در بسیاری از تصادفات رانندگی و... از جمله دستاوردهای احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی است.

علیپور توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده را از اولویت‌های کاری اداره کل حمل و نقل استان در سال جاری ذکر کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به اینکه سالانه میلیون‌ها مسافر و وسیله نقلیه در شبکه راه‌های استان تردد می‌کنند، خاطرنشان کرد: انبوه مسافران و رانندگان اتوبوس‌، کامیون‌ و دیگر وسائط نقلیه به مکان‌هایی نیاز دارند که بتوانند از خدمات مورد نیاز در طول سفر استفاده کنند و احداث اینگونه مجتمع‌های خدمات رفاهی نیاز استان و کشور است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول