اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه:

350 مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در حال احداث است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری گفت: هم‌اکنون 350 مجتمع خدماتی و رفاهی بین‌راهی در کشور در حال احداث است.

350 مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در حال احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهریار افندی‌زاده در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اولویت‌های امسال سازمان راهداری توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش است.

وی از صدور 220 مورد موافقت‌نامه اصولی برای احداث 60 مجتمع خدماتی جدید بین‌راهی خبر داد و تصریح کرد: در کشور 400 مجتمع خدماتی رفاهی احداث شده و انتظار می‌رود پروژه‌های در حال اجرا نیز به سرعت تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ورئیس سازمان حمل و نقل و راهداری با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها و اهمیت موضوع حمل و نقل عمومی اعم از کالا و مسافر یادآور شد: اجرایی شدن این مرحله از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها می‌تواند در تحرک و تحول این بخش مفید و موثر باشد.

افندی‌زاده در ادامه سخنان خود از مجهز شدن راه‌های کشور به سیستم‌های هوشمند و مرکز مدیریت راه‌ها خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر در 12 مرکز استان مدیریت مرکز راه‌ها با تجهیز سیستم هوشمند راه‌اندازی شده و امسال نیز در 12 استان دیگر کشور این کار عملیاتی می‌شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود گفت: استفاده از این دوربین‌های تصویری در 2 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور سبب کاهش تصادفات شده و در بیش از 5 هزار کیلومتر از راه‌های اصلی کشور زیر‌سازی و روکش آسفالت به عنوان راه‌های شریانی انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری از توسعه حمل و نقل روستایی و همچنین تلاش برای ترانزیت کالا به صورت گسترده از گمرکات استان خبر داد و اظهار داشت: ترانزیت کالا بالغ بر 10 میلیون و 100 هزار تن بوده که 91 درصد آن از طریق جاده‌ها انجام شده است که امسال سعی داریم این رقم به صورت 100 درصد از طریق جاده‌های کشور انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، افندی‌زاده در پایان سخنان خود توسعه پایانه مرزی بیله‌سوار را نیز از دیگر اقدامات اولویت‌دار سازمان حمل و نقل کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول