اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان خبر داد

حضور 19 دهیار برتر گلستان در المپیاد علمی دهیاران

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استاندار گلستان گفت: 19 دهیار برتر استان به نمایندگی از گلستان در المپیاد علمی دهیاران کشور در کرج شرکت می‌کنند.

حضور 19 دهیار برتر گلستان در المپیاد علمی دهیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن نوروزی اظهار داشت: به منظور تقویت شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها به دلیل درآمدزایی و نیز خدمات‌رسانی بهینه به مردم، 36 دستگاه ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به این شرکت‌ها واگذار می‌شود.

وی تقویت شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها را به دلیل نقش آن در استقلال مالی دهیاری‌ها و زمینه‌های گسترده فعالیت این نهاد، از برنامه‌های راهبردی دفتر امور روستایی اعلام کرد.

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان از برگزاری جشن‌های گردشگری در روستاها خبر داد و گفت: تاکنون با همکاری‌های صورت گرفته در سطح شهرستان‌ها طی اقدامی ابتکاری با هدف استفاده حداکثری از محصولات تولیدی روستاها در راستای رونق گردشگری، جشن توت‌فرنگی در شفیع‌آباد فندرسک، جشن گندم در شموشک سفلی گرگان و جشنواره اسب اصیل ترکمن در صوفیان کلاله برگزار شده است و در نظر داریم تا پایان سال 91 جشن ماهی، جشن زعفران و جشن آفتابگردان را به ترتیب در توماجلر چارقلی گمیشان، وامنان آزادشهر و گلیداغ مراوه‌تپه برگزار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون استقبال بسیار خوبی از جشن‌های مذکور چه از سوی گردشگران و چه از سوی اهالی استان صورت پذیرفته است.

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان افزود: یکی از برنامه‌های این دفتر در سال 91 برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی در 27 روستای منتخب از 27 بخش استان با هدف ایجاد شور، نشاط و همگرایی بین روستائیان و نیز احیای سنت‌های بومی و ریشه‌دار روستاهای استان بوده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان شهریور ‌ماه، این جشنواره‌ها برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی روستا، جشنواره روستایی برگزیده و ... به عنوان بخش دیگری از اقدامات فرهنگی دفتر در سال جاری نام برد.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول