اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهمئی:

22 دهیاری بهمئی به روستاها خدمات‌رسانی می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار بهمئی گفت: هم‌اکنون تعداد 22 دهیاری شهرستان بهمئی به روستاها خدمات‌رسانی می‌کنند.

22 دهیاری بهمئی به روستاها خدمات‌رسانی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، سید محمدظاهر سیاوش صبح امروز در جلسه پرسش و پاسخ با حضور مسئولان، امام جمعه، معتمدین و مردم در دهستان آب‌الوان که به همت شورای اسلامی و دهیاری برگزار شد، اظهار داشت: شوراها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و می‌توانند بازوی توانمندی برای مسئولان در اجرای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، خدماتی و رفاهی در سطح شهرستان به خصوص روستاها باشند.

وی از آمادگی لازم برای برگزاری مستمر جلسات پرسش و پاسخ مردم و مسئولان در سطح شهرستان خبر داد و گفت: مسئولان در دیدار چهره به چهره با مردم می‌توانند مجموعه کارهای صورت گرفته دستگاه خود را به سمع و نظر مردم برسانند و مردم و شوراها هم می‌توانند خواسته‌های معقول، منطقی و مشروع خود و روستا را به گوش فرزندان خود در ادارات برسانند.

سیاوش مهم‌ترین مشکلات روستاها و مردم را در مقوله آب آشامیدنی، اجرا و توسعه طرح هادی در روستاهای بزرگ، توسعه و بهسازی جاده‌های روستایی و رفع نقاط حادثه‌خیز دانست و ابراز داشت: مسائل و مشکلات مردم دسته‌بندی و اولویت‌بندی می‌شود، تعدادی بنا به ضرورت و با سرکشی به صورت حضوری و فوری در سطح شهرستان برطرف و مابقی هم پس از بررسی به استان و اداره مربوطه در جهت حل مشکل ارجاع داده می‌شود.

فرماندار بهمئی متذکر شد: دهیاران و شوراها باید مشارکت‌های مردمی و استفاده از پتانسیل‌های مشارکتی موجود در روستا را ساماندهی کنند.

این مسئول اجرایی در شهرستان بهمئی، دهیاران را نماینده دولت در روستا و نماینده مردم در دولت دانست و گفت: دهیاران باید زمینه‌ای فراهم کنند که مردم در تصمیم‌گیری‌ها برای رفع مشکلات سهیم باشند و بین مردم و مسئولین تعامل ایجاد کنند.

وی اذعان کرد: ادارات و سازمان‌ها در جهت ارائه خدمات گوناگون در روستاها طوری عمل کنند که باعث ایجاد مشکل برای مردم نشوند.

سیاوش اظهار داشت: اداراتی چون بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و برق با توجه به تشابه کاری و خدمات موازی گاها مشکلاتی را در امر خدمات‌رسانی در روستاها به وجود می‌آورند که می‌طلبد با درایت، هوشیاری و همفکری مدیران گام‌های موثری برداشته و صرفا در جهت رفع مشکل کار کنند نه این که خود ایجاد مشکل کنند.

سیاوش یادآور شد: شوراها باید با شرح وظایف خود کاملا آشنایی داشته باشند و فردی را برای دهیاری انتخاب کنند که علاوه بر خصوصیات عام دارای مهارت و توانمندی‌های مدیریتی برای انجام وظایف محوله باشد.

فرماندار بهمئی با بیان اینکه دهیار باید بتواند اعتماد متقابل با مردم ایجاد کند، گفت: دهیار باید به وظایف خود و شورا آشنایی داشته باشد و حس مشارکت‌جویی و مشارکت‌طلبی را در بین اهالی روستا به وجود آورد و به افکار و سلیقه‌های مختلف اعتقاد داشته باشد و از نظر و انتقادات دیگران در جهت پیشرفت کاری استفاده کند.

سیاوش تصریح کرد: در شهرستان بهمئی 22 دهیاری وجود دارد که از امکانات و تجهیزات اولیه در جهت خدمات‌رسانی برخوردار هستند.

 انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول