اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی محمودآباد:

معلولان در محمودآباد از مسکن مهر برخوردار شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی محمودآباد از برخورداری 45 معلول و مددجوی این اداره از مزایای مسکن مهر خبر داد.

معلولان در محمودآباد از مسکن مهر برخوردار شدند

خلیل محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان محمودآباد بیان داشت: بهزیستی در بخش‌های توابخشی، اجتماعی و پیشگیری فعالیت دارد.

رئیس اداره بهزیستی محمودآباد تصریح کرد: در بخش توانبخشی این سازمان با پرداخت مستمری، کمک‌های موردی، هزینه تحصیلی، ایاب و ذهاب دانشجویی، بیمه‌ای، سبد غذایی، تحویل ویلچر، سمعک، تشک مواج، کمیسیون معافیت سربازی، صدور کارت معلولان، نگهداری شبانه‌روزی و حرفه‌آموزی از معلولان حمایت می‌کنند.

محمودی با بیان اینکه در بخش حمایتی نیز از زنان و دختران بی‌سرپرست و سرپرست از کار افتاده حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: این کار با پرداخت مستمری، هزینه دانش‌آموزی و دانشجویی، سبد غذایی، تحویل شیر خشک، بیمه اجتماعی سرپرست خانوار و اردوهای زیارتی مشهد مقدس، کربلای معلی، هزینه سبد خانواده نگهداری کودکان بی‌سرپرست و پرداخت جهیزیه به دختران صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سال جاری درباره پرداخت جهیزیه به دختران به 72 نفر مبلغ 10 میلیون ریال و 720 میلیون ریال کمک بلاعوض خرید جهیزیه پرداخت شد.

رئیس اداره بهزیستی محمودآباد فعالیت‌های بخش پیشگیری را طرح پیشگیری از معلولیت، طرح آمبلیوچی (تمبلی چشم)، طرح ارتقای توان ذهنی مادرانی که کودکان کمتر از دو سال دارند، اجرای طرح غربالگری شنوایی، اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مناطق آسیب‌خیز و حاشیه‌نشین با آموزش مهارت‌های زندگی، اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در 11 منطقه شهری و روستایی و اجرای طرح همیاران سلامت مرکز ترک اعتیاد عنوان کرد.

محمودی درباره اشتغال مددجویان زیر پوشش این اداره بیان داشت: فعالیت‌های این مرکز در بخش اشتغال معرفی برای دریافت وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی و پرداخت سهم بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی و ثبت اطلاعات اشتغال یافتگان بوده است.

وی از معرفی و ثبت‌نام 45 نفر از معلولان و مددجویان تحت حمایت بهزیستی محمودآباد در طرح بزرگ مسکن مهر خبر داد و افزود: این افراد در مسکن مهر محمودآباد و سرخ‌رود ثبت‌نام شده‌اند و به هر کدام مبلغ 40 میلیون ریال کمک بلاعوض صورت گرفت .

محمودی در ادامه اضافه کرد: در بخش خود مالکی نیز 40 مورد مسکن ساخته شد.

رئیس اداره بهزیستی محمودآباد متذکر شد: در ماه مبارک رمضان نیز 500 سبد غذایی به ارزش هرکدام بیش از 300 هزار ریال تهیه و تحویل مددجویان شد و در بازدید خیرین از منازل مددجویان و معلولان نیز کمک‌هایی در اختیار آنان قرار گرفت.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول