اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه 4.5 میلیارد ریال صورت می‌گیرد

آماده‌سازی سینماهای کرمان برای اکران فیلم‌های جشنواره مقاومت

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل ارشاد اسلامی کرمان گفت: مرمت و بازسازی دو سینمای "مهتاب" و"آسیا" و تجهیز سیستم صوتی سینما "شهر تماشا" کرمان با هزینه 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اکران فیلم‌های جشنواره مقاومت انجام می‌شود.

آماده‌سازی سینماهای کرمان برای اکران فیلم‌های جشنواره مقاومت

احمد سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از آماده شدن شرایط سالن‌های سینمای شهر کرمان برای برپایی هرچه بهتر‌ دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خبر داد و اظهار داشت: کار مرمت و بازسازی دو سینما "مهتاب" و" آسیا" در کرمان از اوایل مردادماه آغاز شده و تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتباری بیش از 350 میلیون تومان برای این امر اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: سینما "شهر تماشا"‌ کرمان نیز که پیش از این بازسازی شده بود به سیستم صوتی دالبی تجهیز می‌شود که برای این کار نیز اعتبار بیش از یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

سعیدی گفت: این اقدامات از سوی مؤسسه سینما شهر و با همکاری استانداری و اداره‌کل ارشاد استان کرمان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: فراهم آوردن شرایط مناسب و مطلوب برای سالن‌های سینما یکی از اقدامات جلب و جذب مخاطب است که فعالیت‌های مؤسسه سینما شهر طی سال‌های اخیر کمک شایانی در این زمینه کرده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: مؤسسه سینما شهر‌ از نهادهای زیر مجموعه سازمان امور سینمایی است که بازسازی و بهسازی و احداث سالن‌های سینمایی را عهده‌دار است.

وی عنوان کرد: دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت‌ مهر ماه سال جاری همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس به میزبانی استان کرمان با رویکرد «مقاومت، بصیرت و شکوفایی» به منظور «تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع‌مقدس» در قالب بخش‌های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه‌نویسی و چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران و نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همچنین از تشکیل کمیته مناطق محروم در ستاد اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در استان کرمان خبر داد.

سعیدی اذعان داشت: به منظور گسترش ابعاد برگزاری جشنواره در استان و امکان استفاده شهرستان‌های مختلف به ویژه، مناطق محروم استان بخشی از برنامه‌های جشنواره در این مناطق به اجرا گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس کمیته ویژه‌ای به نام مناطق محروم با حضور رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی این مناطق در ستاد اجرایی جشنواره دفاع مقدس در استان کرمان تشکیل می‌شود.

سعیدی افزود: در این طرح‌ شهرستان‌های کرمان مانند‌ رفسنجان، سرچشمه، سیرجان و شهربابک با توجه به ظرفیت خوبی که در بخش سینما دارند از نمایش فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت منتفع می‌شوند.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول