اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد

بهره‌برداری از 2 طرح بهداشتی درمانی در کوهرنگ

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری از بهره‌برداری دو طرح بهداشتی درمانی در شهرستان کوهرنگ در طول هفته دولت خبر داد.

بهره‌برداری از 2 طرح بهداشتی درمانی در کوهرنگ

رضا ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به برنامه‎‌ریزی‌های انجام گرفته توسط این دانشگاه، دو طرح بهداشتی درمانی در شهرستان کوهرنگ در طول هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پایگاه بهداشتی درمانی چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در زمینی به مساحت 350 متر مربع احداث شده که با توجه به اتمام مراحل ساخت، در هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ایمانی بیان داشت: این طرح یکی از طرح‌های خوب و مناسب در شهرستان کوهرنگ است که زمینه اشتغال 15 نفر را به صورت مستقیم در این شهرستان فراهم خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری از صرف بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از این پایگاه بهداشتی درمانی در شهر چلگرد خبر داد و گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

وی تصریح کرد: خانه بهداشت چمن‌گلی در شهرستان کوهرنگ در زمینی به مساحت 100 متر مربع احداث شده که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

ایمانی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح برای دو نفر فرصت شغلی مستقیم در شهرستان کوهرنگ ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح بیش از 445 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان این استان در راستای پاسخگویی به نیازهای بهداشتی مردم این استان، گفت: آموزش بهورزی، کارورزی و کارآموزی دانشجویان، بیمه روستائیان و پزشک خانواده، اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر، بازآموزی و نوآموزی کارکنان از مهم‌ترین این اقدامات است.

ایمانی با بیان اینکه اصلاح شیوه زندگی مهم‌ترین اصل بهبود و ارتقای سطح سلامت جامعه است، گفت: الگوهای نادرست زندگی و آمار بالای ابتلای به بیماری‌های مزمن فشار خون، دیابت و عوارض ناشی از چاقی و کم تحرکی، اصلاح شیوه زندگی تنها راه بهبود وضعیت کنونی سلامت جامعه است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول