اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پزشکی کردستان:

کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان تجلی عدالت اجتماعی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پزشکی کردستان گفت: کاستن از فشار هزینه‌های بهداشت و درمان از دوش مردم تجلی عدالت اجتماعی در کشور است.

کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان تجلی عدالت اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هوشنگ پیرفلاح ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز پزشک که در آمفی‌تئاتر مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی بعثت سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ پزشکی شغل مقدسی بوده و طبابت کردن بسیاری از عالمان دینی و الهی گواهی بر این مدعاست.

وی همگامی پزشکی و اخلاق را موجب جذب و هدایت مردم به سوی ارزش‌های معنوی خواند و تصریح کرد: پیوندی مقدس و ناگسستنی بین پزشکی و اخلاق وجود دارد که مردم را به سمت معنویات سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: پزشکی به سلامت انسان می اندیشد و پاسدار جسم بشر است و اخلاق کسب و دستیابی به سعادت را هدف قرار داده و نگهبان روح است.

پیرفلاح روز پزشک را فرصت ارزشمندی برای مرور و بازنگری جایگاه، منزلت و اعتبار شغل پزشکی در کشور ذکر کرد و بیان داشت: در این روز باید سیاست‌گذاران و نخبگان عرصه سلامت کشور با هم‌فکری و همدلی همه نیروها و مجامع جامعه پزشکی سیاست‌ها و راهکارهای ترویج و اشاعه ارزش‌های معنوی و اخلاق پزشکی و ارتقای جایگاه پزشکی را مورد بازخوانی قرار دهند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کردستان طولانی‌ترین دوران آموزش، انبوه مطالب آموزشی، مشکل‌ترین شرایط کاری در طول شبانه‌روز، فقدان امنیت شغلی، بیکاری، عدم توجیه اقتصادی در امر سرمایه‌گذاری در زمینه پزشکی را از مشکلات پیش‌روی پزشکان نام برد.

پیرفلاح روی‌آوری به حرفه‌های دیگر، شیفت‌های کاری زیاد و کاهش خدمات و مشکلات ادامه تحصیل با توجه به معضل آزمون دستیاری را از دیگر مشکلات پزشکان ذکر کرد.

به گفته وی، اعمال محدودیت‌ها و ضوابط کهنه دست و پاگیر و گاه غلط، اختلال در نظام ارزش‌گذاری در خدمات پزشکی و تعرفه‌های غیرواقع، تصمیمات غیرکارشناسی که طی سال‌های گذشته آسیب‌های جدی به نظام سلامت کشور وارد آورده و تشدید مشکلات اقتصادی بخش درمان از جمله مشکلات حوزه پزشکی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کردستان به بیان راهکارهای حل مشکلات فعلی پزشکان پرداخت و گفت: تغییرات اساسی در نگرش سیاست‌های نظام سلامت در خصوص اجرای نسخه 02 طرح پزشک خانواده، تبیین جایگاه پزشک و جامعه پزشکی در راستای حفظ شأن و منزلت آنان و شفاف‌سازی وضعیت و جایگاه بخش خصوصی و تامین روانی جایگاه از دست رفته پزشکی از جمله راهکار حل مشکلات پزشکان است.

پیرفلاح از دیگر راهکارهای حل مشکلات پیش‌روی جامعه پزشکی را شامل اصلاح سرانه درمان و تعرفه خدمات پزشکی مطابق موازین کارشناسی و واقعیت‌های اقتصادی، انجام اصلاحات در ساختار و ساز و کار بیمه‌ها مبتنی بر مطالعات واقع‌گرایانه و بررسی الگوهای موفق دنیا و طراحی ساز و کار مناسب برای تحقق عدالت در حوزه سلامت خواند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول